Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Proizvodnja lavande
Našim eko proizvođačima za proizvodnju treba maslinovo i lavandino ulje. Maslinovo smo osigurali sudjelujući u berbi maslina, a sada smo pokušali samostalno osigurati i resurse za lavandino ulje.
Polaznici skupine Eko-proizvođači proizvode, između ostalog, i ekološke sapune. Dva najvažnija sastojka tih sapuna su maslinovo i lavandino ulje. U dosadašnjem radu susretali su se s poteškoćama u nabavi izvornog lavandinog ulja. Vođeni željom da imaju kvalitetan proizvod i cjeloviti nadzor nad procesom proizvodnje odlučili su samostalno osigurati potrebne glavne sastojke. Jesenas su brali masline u maslinicima sadašnjih i bivših djelatnika škole i proizveli količinu maslinovog ulja u daleko većoj količini no što je potrebno za proizvodnju sapuna. Proizvodnja lavandinog ulja će zahtijevati duži period realizacije jer za razliku od maslina proizvodnja lavande kreće od početka – uzgoja sadnica i podizanje nasada.
Prve aktivnosti bile su usmjerene na pripremu i osiguranje uvjeta za uzgoj sadnica lavande. Na taj način će se uzgojiti željena vrsta lavande, a učenici će bolje upoznati sam proces i biljku. Pripremljene su posude, sakupljen humus u prirodi (ispod česmine, zelenice…), osiguran prostor na dvije lokacije (matična škola i područna škola) kako bi se mogle pratiti i eventualno utvrditi razlike u razvoju sadnice. Potom su u okolici Gornjeg Humca sa starih autohtonih lavandi odrezane grančice i pripremljene za proces zakorjenjivanja. U učionici su pripremljene grančice stavljene u mješavinu zemlje i humusa, te im je dana potrebna količina vlage. Pripremljene su 274 jedinke.
U narednim tjednima, dok se proces zakorjenjivanja bude odvijao svojim tijekom, članovi skupine će prionuti pripremi zemljišta za buduće nasade.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |