Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Četvrtaši u školi u prirodi
Škola u prirodi je poseban, zanimljiv i neizmjerno vrijedan način da se razviju sve učeničke kompetencije u prirodnom okruženju, u zajednici sa svojim prijateljima, istražujući, upoznavajući, uočavajući te obogaćujući svoje vidike i spoznaje.
Od 18. do 22. ožujka 2024. naši su četvrtaši bili u Gorskom kotaru na višednevnoj terenskoj nastavi – školi u prirodi. Učenici matične škole i PŠ Gornji Humac sa svojim učiteljicama Fani Nižetić i Maritom Lasić upoznali su prirodno geografska obilježja gorskog zavičaja, specifičnosti podneblja i kulturno povijesne znamenitosti toga kraja i sve to iskustveno doživjeli.
Prvog dana posjetili su Ogulin, ušli u čaroban svijet ogulinskih legendi o nastanku planine Klek i Đulinom ponoru. Posjetili su rodnu kuću Ivane Brlić Mažuranić gdje su ih dočekali „Domaći“ iz Ivanine poznate priče Šuma Striborova. Tamo su vrlo vješto sudjelovali u igri „Pogodi tko sam“ pogađajući likove i predmete iz Ivaninih najpoznatijih bajki. Puni dojmova na samom početku stigli su u večernjim satima u Ravnu Goru gdje im je bio organiziran smještaj.
Drugog dana posjetili su NP Risnjak, prošetali poučnom stazom te se uz iscrpno izlaganje vodiča upoznali sa biljnim i životinjskim svijetom NP. Slijedilo je upoznavanje biljnog svijeta i šetnja Park šumom Golubinjak nakon čega su uživali u igri i zabavi na čistom gorskom zraku.
Treći dan učenici su otputovali u Zagreb te se upoznali sa kulturno povijesnim znamenitostima grada Zagreba, glavnog grada RH. Popodne su posjetili Zoološki vrt te se upoznali sa zanimljivostima životinjskog svijeta.
Četvrtog dana posjetili su špilju Vrelo te uživali u bogatstvu špiljskih ukrasa nastalih stoljetnim djelovanjem vode na reljef. Slijedio je obilazak Fužina vlakićem, šetnja uz jezero Bajer te slušanje legende o čudovištu Drekavcu.
Posljednjeg dana trebalo se oprostiti od Gorskog kotara i krenuti prema jugu. Na putu su posjetili Memorijalni centar Nikola Tesla, upoznali njegove genijalne izume uz stručno vodstvo te pogledali dokumentarni film o Nikoli Tesli – čovjeku koji je svojim izumima i djelovanjem zadužio čovječanstvo.
Tijekom ovih dana sve planirane aktivnosti i sadržaji škole u prirodi su uspješno realizirani. Učenici su svakodnevno prikupljali podatke, informacije, bilješke te je sve bilo spremno za sistematizaciju istih.
Naši učenici su također bili uspješni u zabavnom programu koji se svake večeri održavao u našem hotelu gdje smo bili smješteni. Pokazali su svoju kreativnost u pjevanju, plesu, oblikovanju frizura…te su polučili visok plasman u natjecanjima koja su im bila ponuđena u zabavnom dijelu svake večeri, naravno uz nezaobilazno druženje sa učenicima OŠ Postira i OŠ Milna.
Sve što su doživjeli učenici sa radošću i zanimanjem predstavljaju, analiziraju, uspoređuju sa već naučenim, zaključuju i sve ovo ostaje trajno u njihovom sjećanju i znanju.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |