Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Iskustveno učenje – temelj kvalitetne nastave u nižim razredima
Opažanje neposredne stvarnosti, u skladu s pedagoškim postulatima „od bližeg ka daljem, od poznatog ka nepoznatom“, temelj je kvalitetnog učenja, osobito kada je riječ o nižim uzrastima. Rad u razrednoj nastavi pokušava se uskladiti s ovim principima što je češće moguće.
Prvaši naše matične škole usmjereni su na promatranje prirode i okoline i uočavanje promjena koje se događaju tijekom godišnjih doba. Jednostavnim jezikom izražavanja primjerenim dobi učenika predstavljaju rezultate, utjecaj vremena na život biljaka i životinja te život i poslove mještana, predviđaju daljnji tijek promjena…. Rezultate prikupljene usmjerenim opažanjem i neposrednim iskustvom usustavljuju po dogovorenom kriteriju i predstavljaju ilustracijom uz koju stvaraju i oblikuju rečenicu koja je opisuje.
Obradom slova i radom na slogovnici kao važnom nastavnom pomagalu tijekom perioda usvajanja slogovne tehnike čitanja, učenici su promišljali o riječima, pojmovima i jednostavnim rečenicama koje mogu složiti u slogovnici, a koje su rezultat neposrednog opažanja. Doživljaj pojedinih složenih rečenica su upotpunjavali crtežom.
Sve ove aktivnosti potiču učenike da i u narednom periodu usmjere svoja osjetila na opažanje neposredne stvarnosti i promjena koje se u njoj događaju smjenom vremena i godišnjih doba i tako steknu cjeloviti iskustveni doživljaj obilježja zavičaja u kojem žive.
Drugaši se uče snalaziti u vremenu kroz različite nastavne predmete i aktivnosti. "Iz miseca u misec" prate ciklus promjena u prirodi. Zamjećuju utjecaj vremenskih promjena na biljni i životinjski svijet te život i rad ljudi u zavičaju. Obrađuju prikupljene podatke, povezuju ih sa sadržajima većine nastavnih predmeta, uče se snalaziti u vremenu i služiti se kalendarom, stvaralački se izražavaju različitim sredstvima.
Kod učenika je izražena povećana motivacija za njegovanjem zavičajnog govora. Razvijaju i zapisuju zavičajni leksik, interpretiraju stihove na dijalektu. Ilustrirali su, po mjesecima, pjesmu Dubravke Borić "Dalmatinski kalendor", a stvaraju i svoj "Pučiški kalendor" s ilustracijama i zapisima na zavičajnom idiomu.
Mjeseci koji su pred nama pozivaju nas na nastavak istraživanja i stvaralaštva, a mi ćemo se pozivu rado odazvati.
Trećaši upoznaju život, rad i djelovanje najznačajnijih povijesnih osoba našeg mjesta. S velikim zanimanjem istraživali su i otkrivali kulturno – povijesne spomenike zavičaja.
Učenici ne samo da upoznaju bogatu kulturno – povijesnu baštinu, već stvaraju pozitivne emocije i vrijednosne stavove o njoj. Sve navedeno stvara odlične preduvjete da će oni u budućnosti održivo gospodariti zavičajnom baštinom.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |