2015-05-19 14:16:05

Susret Comenius partnera u Litvi

Od 9. do 16. svibnja 2015. osmero učitelja naše škole boravilo je u Litvi na partnerskom susretu u sklopu projekta  KROSKURIKULARNO POUČAVANJE NA TEMAMA KULTURNE I PRIRODNE BAŠTINE, iz Comenius programa.

Četvrti, posljednji, sastanak u okviru ovog partnerstva bio je prigoda za upoznavanje Litve, predstavljanje rezultata rada na dogovorenoj projektnoj temi (Voda), te za raspravu o svekolikim rezultatima dosadašnjeg rada.  

 

 

 

 

 

 

 

Glavni projektni cilj našega međunarodnoga školskog partnerstva bio je utvrditi djelotvornost kroskurikularnoga poučavanja. O ostvarenju cilja sudit će se na temelju projektnih rezultata.

Dva su materijalna projektna rezultata:

1. dokazi o provedenom kroskurikularnom poučavanju nastavnih sadržaja obveznih u nacionalnim kurikulima svake partnerske zemlje (prezentacija nastavnoga rada)

2.  zbornih kreativnih učeničkih radova iz svakog nastavnoga područja (učenički rezultati svjedoče o djelotvornosti poučavanja, a kreativni uradci trebali bi dokazati visoku razinu odgojno-obrazovnih postignuća: znanje primjene)

Tijekom dvogodišnjega rada na projektu  učitelji iz partnerskih škola trebali su međusobno razmjenjivati djelotvorne strategije poučavanja kroz primjere najbolje prakse. Određene, zajednički odabrane, nastavne teme obrađivali su kroskurikularno, odnosno kroz različita obrazovna područja. Nakon toga trebali bi analizirati i usporediti učinke odabranoga modela poučavanja na razvoj učeničkih ključnih kompetencija.

Projektni partneri dolaze iz osnovnih škola u Hrvatskoj, Rumunjskoj, Litvi i Turskoj. Očekivano je bilo da će različiti partneri pristupiti realizaciji projektnih zadataka na različite načine. Uzroci tome su višestruki, od zakonodavnog i društvenog konteksta u kojem škole djeluju, do postojećeg iskustva u kreativnim modelima poučavanja i prevladavajuće školske klime u svakoj pojedinoj instituciji. Razlike su bile uočljive  već tijekom projektnih sastanaka, na kojima su partneri, osim rezultata, iznosili i svoje dojmove o radu na projektu. 

Neki od partnera rado su koristili mogućnost razmjene znanja i primjenjivali  kroskurikularno poučavanje, u čemu do sada nisu imali iskustva. Međutim, otegotnom okolnošću smatrali su nemotiviranost dijela svojih školskih  kolektiva na suradnju, što zapravo otežava primjenu kroskurikularnoga poučavanja.

Neki su partneri vrlo brzo shvatili bit spomenutoga pristupa, no kako je vrijeme odmicalo, entuzijazam kao da je opadao. Moglo se primijetiti da je „tradicionalno“ poučavanje uhvatilo duboko korijenje, pa će primjena nove paradigme iziskivati mnogo napora. Istaknuto je i da se ključne promjene u metodologiji nastavnoga rada,  iako nesumnjivo podižu razinu kvalitete, teško mogu očekivati  bez podrške upravljačkih tijela škole.

Bez obzira na prepreke na koje su nailazili partneri u primjeni inovativnih modela poučavanja, svi su se složili da je kroskurikularan pristup vrlo učinkovit i da pozitivno djeluje na razvoj učeničkih kompetencija.

Posebno nas raduje činjenica da je naš tim na sastanak došao s impresivnim dokazima o  kroskurikularnom poučavanju, iako taj model rada u našoj školi ne predstavlja novinu. Rezultati naših učenika jasno pokazuju prednosti inovativnih metodičkih modela rada i interdisciplinarnoga povezivanja sadržaja  iz redovnog plana i programa, odnosno – povezivanja teorijskih znanja sa stvarnim životom. Vjerujemo da će zbornik radova biti zanimljivo svjedočanstvo o tome, osobito  područje konvergentnog stvaralaštva.

Nadamo se da će pedagoške spoznaje stečene tijekom rada na projektu – u manjoj ili većoj mjeri – biti uključene u školski kurikul svake partnerske škole i tako pridonijeti unaprjeđivanju školskih sustava u partnerskim zemljama (zbog čega je projekt i odabran na pozivnom natječaju).

Neke od projektnih rezultata (preliminarni) možete vidjeti na sljedećim linkovima:

Primjer kroskurikularne obrade na temi VODA - 5.razred

Zbornik učeničkih kreativnih radova - radna verzija


Osnovna škola Pučišća