2015-06-24 12:36:08 Posljednji dan nastave - javno predstavljanje rezultata rada Posljednjeg dana nastave u OŠ Pučišća učenici su javno predstavili rezultate rada na mnogobrojnim nastavnim i izvannastavnim projektima, koji su planirani u školskom kurikulu. Učenici i djelatnici škole međusobno su razmijenili iskustva i usporedili svoja dostignuća. Učenici su bili zahvalna publika svojim kolegama koji su predstavljali rezultate projektnoga rada na temama: Povijesne uredbe o pastirskom životu, Zavičajne turističke staze, Brački sir na tržištu, Bračko pastirsko graditeljstvo, Priča o kamenu, Ranoromaničke crkvice na otoku Braču. Riječ je o interdisciplinarnim projektima na kojima su radile heterogene skupine učenika od petog do osmog razreda. U svaki je projekt uloženo mnogo truda, kreativnosti i znanja, a istraživački rad doveo je do zanimljivih rezultata. U raspravama koje su uslijedile nakon demonstracije utvrđeno je kako projektni rad na proučavanju različitih aspekata baštine djeluje motivirajuće na same sudionike. Učenici iskustveno doživljavaju svrhovitost učenja, odnosno povezuju nastavne sadržaje sa životom. Naglašena je i praktična vrijednost ovakvoga rada, odnosno mogućnost da se baština ekonomski valorizira. Na taj se način baština čuva za sljedeće generacije, istovremeno omogućujući egzistenciju stanovnicima otoka. Osobito zanimljivo bilo je u područnim školama, gdje su najmlađi također javno predstavili svoje rezultate projektnog rada. U PŠ G. Humac predstavljen je dugogodišnji projekt praćenja meteoroloških prilika, započet prije 10 godina, u kojem učenici redovito bilježe i prikupljaju podatke o vremenu i na temelju tih podataka donose dugoročne vremenske prognoze. Iako je i ovdje (meteorološki) sadržaj sredstvo pomoću kojeg učenici razvijaju svoje kompetencije u svim nastavnim područjima, nije naodmet spomenuti da su njihove prognoze uglavnom – točne! Predstavljen je i rad na projektu Srednjovjekovno naselje Straževnik, u kojem su također sudjelovali svi učenici kombiniranih odjela, od prvaša do četvrtaša. I ovdje se pokazalo koliko je projektna nastava pogodan način za rad u kombiniranom odjelu, budući da vješto i stručno osmišljeni zadatci za projektni rad omogućavaju svakom učeniku aktivno sudjelovanje (na odgovarajućoj razini) i razvoj kompetencija na različitim područjima. Projektni rad u kombiniranim odjelima nije novina ni u našoj PŠ Pražnica. Tamo su učenici predstavili rezultate rada na međunarodnom projektu Kroskurikularno vseživljenjsko učenje (Kroskurikularno cjeloživotno učenje), čiji je nositelj i koordinator škola Sostro iz Ljubljane. Evocirali su i uspomene s međusobnih druženja slovenskih učenika na Braču i naših učenika u Sloveniji. |
Osnovna škola Pučišća |