2011-12-19 11:46:30 . Školski se kurikul najdjelotvornije ostvaruje kroz nastavne i izvannastavne školske projekte. Nastavni projekti uključeni su u redovitu školsku satnicu, ne zahtijevaju posebnih organizacijskih napora (osim multidisciplinarnoga povezivanja ili integracije nastavnih sadržaja iz više nastavnih predmeta). NASTAVNI PROJEKTI u šk. god. 2011/12
UPOZNAJMO DOMOVINU Višednevna ekskurzija učenika osmoga razreda ostvarit će u studenome. Plan učeničkih aktivnosti detaljno se razrađuje na Učiteljskom vijeću. Osmišljeni su projektni zadatci jer će učenici iskoristiti ekskurziju za prikupljanje podataka potrebnih za ostvarenje nastavnih projekta učenika osmoga razreda po naslovom «Upoznajmo domovinu».
Projekt je razrađen u skladu s postavkama teorije o višestrukim inteligencijama. Potprojekti s različitim ulazima su: TEČE, TEČE I TEČE JEDAN SLAP (jezično prirodoslovni projekt) TIPIČNA LIČKA NASTAMBA (povijest/Tehnička kultura (praktični rad/) PRIRODNI IDENTITET LIKE I DALMATINSKE ZAGORE (priroda/biologija) PREHRANITI SE ŽIVEĆI U LICI (kultura življenja) (više o projektu "Ekskurzija")
U okviru sveškolskoga multidisciplinarnoga projekta ŽIVJETI NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM, kojega ćemo ostvarivati ove godine s učenicima od 1. do 8. razreda, u okviru redovite satnice, realizirat će se ovi nastavni potprojekti:
ŽIVOT U OBITELJI NEKAD I DANAS (1.razred) CILJ: Upoznati kulturu življenja u zavičaju nekad i danas Upoznati način života u obitelji, dnevne aktivnosti i podjelu uloga među članovima obitelji Saznati u kakvim su kućama živjeli stanovnici našeg zavičaja u prošlosti AKTIVNOSTI: U neposrednoj stvarnosti pronaći nastambe u kojima su u prošlosti živjeli Pučišćani Dokumentirati fotografijama U razgovoru s mještanima (intervju) otkriti način života starih Pučišćana, čime su se bavili i kakva je bila podjela uloga među članovima obitelji Prikupiti dokumentaciju MJERLJIVI REZULTATI: Javno predstavljanje rada
KULTURA STANOVANJA NEKAD I DANAS (2. razred) CILJ: Upoznati zavičajnu graditeljsku baštinu te kulturu stanovanja i s njom povezanu kulturu življenja u zavičaju nekad i danas saznati u kakvim su kućama živjeli stanovnici našeg mjesta u prošlosti saznati na koji način su gradili svoje kuće, kakav je bio raspored prostorija i koja im je bila namjena osvijestiti kod učenika i drugih mještana spoznaju o vrijednosti starih stambenih objekata te nužnost njihova očuvanja. AKTIVNOSTI: U neposrednoj stvarnosti pronaći i proučiti kuće u kojima su u prošlosti živjeli Pučišćani, opisati i dokumentirati fotografijama opisati način izgradnje kuća istražiti razmještaj prostorija u kući, njihovu funkciju razgovarati s mještanima (intervju) prikupiti materijale i izraditi maketu stare kuće. MJERLJIVI REZULTATI: Javno predstavljanje rada
GRAĐENJE, STANOVANJE I KULTURA ŽIVLJENJA SLIKE IZGUBLJENOG VREMENA (PRVI PUČIŠKI KAŠTIL) 3. razred
CILJ Spoznati važnost objekata tradicionalne arhitekture kao povijesnih spomenika. Razviti zanimanje za kulturno nasljeđe i potrebu da ga se štiti i čuva.
AKTIVNOSTI Posjetiti i proučiti objekt tradicionalne arhitekture – Kaštil Ciprijana Žuvetića Opisati ga i dokumentirati fotografijama Opisati karakteristike stila gradnje Istražiti razmještaj prostorija i njihovu funkciju Proučiti zanimljivosti povezane s objektom Intervjuirati vlasnika kaštila Pripremiti materijal za izradu makete kaštila
MJERLJIVI REZULTATI RADA Javno predstavljanje rada
ALATI I ZANATI (4. razred)
CILJ spoznati važnost i djelokrug rada nekadašnjih obrtnitka i zanatljija te namjenu i naziv tradicionalnih alata upoznati zavičajni leksik povezan s različitim zanatima, ponajprije kamenarskim, osvijestiti važnost očuvanja zavičajnoga leksika
AKTIVNOSTI posjetiti ljude koji se bave određenim zanimanjima te se upoznati s alatima posjetiti klesarsku školu posjetiti obrtničku klesarsku radionicu intervjuirati dokumentirati fofografijama, opisati izgled alata i njihovu namjenu razvijati zavičajni leksik izraditi slikovni rječnik
MJERLJIVI REZULTATI RADA Javno predstavljanje rada
JEMATVA (kombinirani odjel 2. i 4. razreda PŠ Pražnica)
IZBOR TEME Uključivanje u školski projekt ŽIVJETI NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanja stečena na redovnoj nastavi iz prirode i društva, matematike, likovne kulture i hrvatskog jezika. CILJ Kroz projektne djelatnosti upoznati tradicionalni način života u zavičaju kroz način uzgoja, prikupljanja, prerade i skladištenja grožđa te navike i obrede u obiteljima povezane s temom. Osposobljavati učenike za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje i održivi razvoj zavičaja.
AKTIVNOSTI posjeti vinograd i obitelj koja se bavi uzgojem vinove loze i prerade grožđa na tradicionalni način istražiti teren (izgled, reljefna obilježja podneblja) na kojemu uspijeva vinova loza prikupiti podatke o načinu uzgoja i prerade grožđa pratiti proces berbe grožđa i proizvodnje po etapama zapisati nazive predmeta, poslova i aktivnosti povezane s temom intervjuirati težake upoznati način skladištenja i pakiranja proizvoda od grožđa prikupiti i opisati iskustva stanovništva u poslovima jematve nekad i sad upoznati tradicionalne alate, posude i običaje u jematvi zapisati tradicionalni jelovnik za dane rada u polju popisati jela i slastice povezane s tradicijom jematve (marmelada od grožđa, varenik) prikupiti recepte za jela povezati temu sa sadržajima svih nastavnih predmeta u 2. i 4. razredu (dubina i širina obrade ovisi o dobi učenika.
MJERLJIVI REZULTATI RADA Javno predstavljanje rada Skice, nacrti i dokumentacija o radu
ZANIMANJA LJUDI U ZAVIČAJU NEKAD I DANAS (utjecaj djelatnosti na okoliš) (kombinirani odjel od 1- do 4. razreda PŠ Gornji Humac)
IZBOR TEME Uključivanje u školski projekt ŽIVJETI NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM omogućuje učenicima da nastave rad na višegodišnjem nastavnom projektu LJUDI U ZAVIČAJU NEKAD I DANAS, da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanja stečena na redovnoj nastavi iz prirode i društva, matematike, likovne kulture i hrvatskog jezika.
CILJ Kroz projektne djelatnosti upoznati tradicionalni način života u zavičaju kroz upoznavanje ljudi različitih zanimanja i djelokruga njihova rada. Upoznati način obavljanja različitih zanimanja nekada i danas, potrebne strojeve i alate te utjecaj obavljanja zanimanja na okoliš. Osposobljavati učenike za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje i održivi razvoj zavičaja.
AKTIVNOSTI posjeti ljude u mjestu koji se bave različitim zanimanjima u njihovu prirodnom okruženju promatrati način obavljanja djelatnosti proučavati i raspravljati o alatima, strojevima, djelovanju ljudi, njihovu ponašanju pri obavljanju posla i predviđati posljedice na okoliš intervjuirati stare stanovnike o istom tipu djelovanja u prošlosti i njihovu motrištu na današnje vrijeme proučavati i donositi zaključke o djelotvornosti tradicionalnoga i suvremenoga načina obavljanja djelatnosti povezati temu sa sadržajima svih nastavnih predmeta od 1. do 4. razreda (dubina i širina obrade ovisi o dobi učenika
MJERLJIVI REZULTATI RADA Javno predstavljanje rada Skice, nacrti i dokumentacija o radu |
Osnovna škola Pučišća |