2011-12-19 12:09:40 .
Izvannastavni projekti ostvaruju se u posebnoj tjednoj satnici, vode ih za to zaduženi mentori, a ostvaruju se s heterogenim skupinama učenika predmetne nastave.
Većina nastavnih i svi izvannastavni projekti, koji se ostvaruju u posebnoj satnici, proizlaze iz sveškolskoga projekta ŽIVJET NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM. Projekt je usuglašen sa srednjoročnim planom razvoja školskoga kurikuluma utemeljenoga na odgoju mladih za održivi razvoj zavičaja i primjeren odnos prema baštini. IZVANNASTAVNI PROJEKTI 2011/12
GRAĐENJE, STANOVANJE I KULTURA ŽIVLJENJA (Povijest, 5.-7.r) Projekt je odabran zbog uklapanja u širu temu Živjeti u skladu s prirodom i kulturnom baštinom zavičaja, povezuje se s projektom MLADI I BAŠTINA, a omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanje stečeno na redovnoj nastavi iz Povijesti, Likovne kulture te Tehničke kulture . CILJ Upoznati zavičajnu graditeljsku baštinu te kulturu stanovanja i s njom povezanu kulturu življena u zavičaju tijekom povijesti: Saznati u kakvim su kućama živjeli stanovnici našeg zavičaja u prošlosti Saznati na koji način su gradili svoje kuće, kakav je bio raspored prostorija i koja im je bila namjena Utvrditi kako izgledu krajolika pridonosi tradicionalna arhitektura pojedinih objekata Osvijestiti kod učenika i drugih mještana spoznaju o vrijednosti starih stambenih objekata te nužnost njihova očuvanja Probuditi svijest o potrebi očuvanja svih objekata tradicionalne arhitekture.AKTIVNOSTI U neposrednoj stvarnosti pronaći i proučiti nastambe u kojima su tijekom povijesti živjeli stanovnici općine Pučišća Proučiti i opisati način izgradnje tih nastambi Istražiti razmještaj prostorija u kući, njihovu funkciju povezati s kulturom življenja Utvrditi i opisati razlike između nastambi imućnoga i siromašnoga stanovništva Istražiti način života i kulturu življenja u primorskom podneblju Fotografirati, skicirati i izmjeriti dimenzije starih kuća U neposrednoj stvarnosti promatrati i opisivati skupine objekata, zaključivati o izgledu krajolika (grupiranje nastambi oko središnjega objekta, izgled ulica i trgova, izgled naselja) Napraviti bazu podataka sa svim pojedinostima o starim kućamaMJERLJIVI REZULTATI RADA Microsoft power point prezentacija Knjižica
GEOLOŠKA GRAĐA BRAČA I NJEZIN UTJECAJ NA KRUŽENJE TVARI I KVALITETU ŽIVOTA NA OTOKU (Zemljopis, 5.-7. r.) Projekt je odabran zbog uklapanja u širu temu Živjeti u skladu s prirodom i kulturnom baštinom zavičaja, povezuje se s projektom MLADI I BAŠTINA, a omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanje stečeno na redovnoj nastavi iz Geografije, Prirode, Biologije i Kemije. U većini nastavnih predmeta često spominjemo važnost očuvanja okoliša i života u skladu s prirodom. Učimo djecu kako bi se trebala odnositi prema prirodi, izrađujemo plakate, gledamo video zapise i slično. No, je li to dovoljno? CILJ Odgajati učenike za pozitivan odnos prema okolišu. Osposobljavati ih za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje i održivi razvoj zavičaja. AKTIVNOSTI Proučavati u literaturi nastanak i geološku građu otoka Brača. Na geološkim kartama istražiti starost stijena i smjer pružanja geoloških slojeva. Na terenu pronaći stijene koje svjedoče o izdizanju otoka. Proučiti vrste stijena i prikupiti reprezentativne uzorke. Na terenu promatrati i fotografirati smjer pružanja geoloških slojeva. U literaturi istražiti smjer pružanja jama, špilja i drugih pukotina i zaključivati o smjeru otjecanja oborinskih voda. U neposrednoj stvarnosti zamjećivati i komentirati posljedice ljudskoga djelovanja na živi svijet, izravnoga i neizravnoga. Zajednički pratiti i komentirati znanstveno-popularne tv-emisije koje obrađuju ljudski utjecaj na tlo, stijene i vode. Izvoditi pokuse, skicirati i opisivati rezultate te argumentima dokazivati štetno djelovanje na živi svijet. Stvarati plakate i pp prezentacije o temi i iznositi ih u javnost.
MJERLJIVI REZULTATI RADA Javno predstavljanje rada PP prezentacije Završni plakata informativni letci Završni rad - skripta
UTJECAJ KRUTOGA OTPADA I SMEĆA NA KVALITETU VODA I MORA NA BRAČU (Priroda/biologija/kemija6.-8. r)
Projekt je odabran zbog uklapanja u širu temu Živjeti u skladu s prirodom i kulturnom baštinom zavičaja, povezuje se s projektom MLADI I BAŠTINA, a omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanje stečeno na redovnoj nastavi iz Geografije, Prirode, Biologije i Kemije. Važnost očuvanja okoliša i života u skladu s prirodom ističe se u gotovo svim nastavnim ishodima. Pretpostavlja se da će zanimljive i poučne aktivnosti tijekom ostvarivanja ovoga projekta pridonijeti tome da se učenici pravilno odnose prema prirodi, okolišu i živom svijetu. CILJ Odgajati učenike za pozitivan odnos prema okolišu, ponajprije vodama. Osposobljavati ih za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje i održivi razvoj zavičaja. AKTIVNOSTI Odlazak na teren, proučavanje i uzorkovanje voda (gustirne, kamenice) i mora. Izvođenje analize prikupljenih uzoraka u laboratoriju. Izvođenje pokusa koji simuliraju različita zagađenja mora. Proučavati fizikalna i kemijska svojstva vode i mora. Zamjećivati posljedice čovjekova utjecaja na živi svijet. Zamjećivati i komentirati štetne promjene u ekosustavu. Praćenje pokusa, bilježenje događanja, opisivanje i zaključivanje o posljedicama. Posjet ZAVODU ZA JAVNO ZDRAVSTVO i laboratoriju za praćenje kvalitete voda za piće i mora.MJERLJIVI REZULTATI RADA Javno predstavljanje rada PP prezentacije Završni plakata Informativni letci Završni rad - skripta
SUHOZIDNA SKLONIŠTA, KUĆERCI I KUĆICE NA PODRUČJU OPĆINE PUČIŠĆA (Tehnička kultura 5.-7. R) Uključivanjem u sveškolski projekt Živjeti na Braču u skladu s prirodom i kulturnom baštinom, te međunarodne projekte Mladi i baština i Razvoj školskoga kurikula: obuka učitelja za održivi razvoj, pruža se mogućnost da se u okviru potprojekta iz TK učenici upoznaju s najtipičnijim načinima suhozidne gradnje u zavičaju, da razlikuju suhozidne objekte s obzirom na namjenu, izgled i strukturu. CILJ Spoznati važnost suhozidne gradnje kao arhitektonske osobitosti; razviti zanimanje za kulturno nasljeđe i potrebu da se ovlada umijećem suhozidne izgradnje kao uvjetom da se nastavi tradicija AKTIVNOSTI Promatrati suhozidne objekte u krajoliku, zamjećivati sličnosti i razlike među njima te izdvajati zajednički element Prikupiti podatke o načinu građenja najmanjih i najjednostavnijih suhozidnih građevina (skloništa i kućeraka) Utvrditi i opisati razlike u načinu gradnje, materijalu, obliku, mjerama, položaju,… Locirati na mapi pronađene i obrađene objekte te navesti lokalni toponim (naziv područja na kojima se nalaze) Organizirati susret učenika s osobam koje mogu dati podatke o objektima i demonstrirati njihovu gradnju Izraditi skice i tehničke crteže objekata Napraviti maketu jedne od snimljenih, izmjerenih i obrađenih bunja u mjerilu 1:10 Gradnju popratiti fotografijama, pojašnjenjima, skicama u svakoj fazi gradnje
MJERLJIVI REZULTATI RADA Maketa suhozidne građevine Skice, nacrti i dokumentacija o radu (dnevnik rada) Pp prezentacija Intervjui s graditeljima ili svjedocima gradnje jednostavnih suhozidnih objekata
CRKVICE NA PODRUČJU OPĆINE PUČIŠĆA - NASLJEĐE I OBIČAJI (Vjeronauk, 5. i 6. r.) Uključivanje u sveškolski projekt Živjeti na Braču u skladu s prirodom i kulturnom baštinom te međunarodni projekt Mladi i baština omogućuje da se okviru potprojekta iz Vjeronauka učenici upoznaju s vrijednom kulturnom baštinom (mnogobrojnim crkvicama iz raznih povijesnih razdoblja i obrednim običajima kroz usmenu predaju starijih ili pisane dokaze iz crvenih knjiga, matica i bilježaka) koja svjedoči o društvenom životu u zavičaju kroz stoljeća. CILJ Spoznati važnost starokršćanskih i starohrvatskih crkvica kao povijesnih, kulturnih i arhitektonskih spomenika; razviti zanimanje za kulturno nasljeđe i potrebu da ga se štiti i čuva; upoznati i opisati obredne običaje povezane s pojedinom crkvicom, štovanjem svetaca i svetkovanjem blagdana.AKTIVNOSTI U drugoj godini rada posjetiti, proučiti i popisati preostale crkvice na području Općine Opisati i dokumentirati fotografijama crkvice s popisa Opisati na tipičnim crkvicama karakteristike pojedinoga stila gradnje Na temelju proporcija pojedinih crkvica donositi zaključke o stanovništvu i društvenom životu (broj vjernika, svetkovanje blagdana …) Proučiti (iz literature) zanimljivosti povezane s pojedinim objektima Proučiti i opisati okoliš oko svake crkvice i temeljem njega donositi zaključke o stilu i načinu života crkvenih službenika Organizirati susret učenika sa starijim mještanima koji će usmenom predajom približiti negdašnje obredne običaje svetkovanja svetaca kojima je crkva posvećena Proučiti crkvene knjige i pronaći svjedočanstva (zapise) povezane s određenom crkvicom (navesti starinsku molitvu?) Napisati i fotografijama opremiti brošuricu o navedenim kulturnim spomenicima Pripremiti materijal (fotografije, skice i nacrte) za izradu maketa crkvica tipičnih za određeno povijesno razdobljeMJERLJIVI REZULTATI RADA Skice, nacrti i dokumentacija o radu (dnevnik rada) Pp prezentacija Brošurica (kulturni vodič kroz starokršćansko i starohrvatsko kulturno arhitektonsko razdoblje
KAMEN U KIPARSTVU I ARHITEKTURI NA BRAČU (Likovna kultura 5.-7. r.) Uključivanje u sveškolski projekt Živjeti na Braču u skladu s kulturnom baštinom otvara mogućnost da učenici u okviru projekta iz Likovne kulture upoznaju tradiciju uporabe kamena u arhitekturi i kiparstvu, da spoznaju važnost kiparstva i arhitekture kao grana likovne umjetnosti. Stvara se prigoda da upoznaju mogućnosti i ograničenja kamena kao kiparskoga i građevinskog materijala te da istraže lokalnu tradicijsku arhitekturu. CILJEVI Razvijanje svijesti o zavičajnoj baštini i kulturnom identitetu. Osposobljavanje učenika za samostalno istraživanje, prikupljanje i sistematiziranje građe. Razvijanje osjećaja za volumen i prostorne odnose. Poticanje timskog rada.
AKTIVNOSTI Prikupljanje podataka iz različitih izvora izvora (literatura, internet) Obrada dobivenih podataka Terenski rad:- posjet Klesarskoj školi - posjet kiparskom ateljeu - proučavanje unutarnje i vanjske arhitekture kaštila Žuvetić - proučavanje objekata tradicionalne arhitekture na Braču - posjet Dioklecijanovoj palači - susreti i razgovori s bračkim kiparima i graditeljima - fotografiranje i dokumentiranje terenskoga rada Usustavljivanje podataka i izrada PP prezentacije MJERLJIVI REZULTATI RADA skice i fotografije arhitektonskih i kiparskih spomenika intervjui s kiparima i graditeljima PP prezentacija skripta |
Osnovna škola Pučišća |