2011-12-19 12:09:40

.

 

Izvannastavni projekti ostvaruju se u posebnoj tjednoj satnici, vode ih za to zaduženi mentori, a ostvaruju se s heterogenim skupinama učenika predmetne nastave.

 

 

Većina nastavnih i svi izvannastavni projekti, koji se ostvaruju u posebnoj satnici, proizlaze iz sveškolskoga projekta ŽIVJET NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM. Projekt je usuglašen sa srednjoročnim planom razvoja školskoga kurikuluma utemeljenoga na odgoju mladih za održivi razvoj zavičaja i primjeren odnos prema baštini.

IZVANNASTAVNI PROJEKTI 2011/12

 

GRAĐENJE,  STANOVANJE I KULTURA ŽIVLJENJA (Povijest, 5.-7.r)

Projekt je odabran zbog uklapanja u širu temu Živjeti u skladu s prirodom i kulturnom baštinom zavičaja, povezuje se s projektom MLADI I BAŠTINA, a omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanje stečeno na redovnoj nastavi iz Povijesti, Likovne kulture te Tehničke kulture .

CILJ

Upoznati zavičajnu graditeljsku baštinu te kulturu stanovanja i s njom povezanu kulturu življena u zavičaju tijekom povijesti: Saznati u kakvim su kućama živjeli stanovnici našeg zavičaja u prošlosti Saznati na koji način su gradili svoje kuće, kakav je bio raspored prostorija i koja im je bila namjena Utvrditi kako izgledu krajolika pridonosi tradicionalna arhitektura pojedinih objekata Osvijestiti kod učenika i drugih mještana spoznaju o vrijednosti starih stambenih objekata te nužnost njihova očuvanja Probuditi svijest o potrebi očuvanja svih objekata tradicionalne arhitekture.

AKTIVNOSTI

U neposrednoj stvarnosti pronaći i proučiti nastambe u kojima su tijekom povijesti živjeli stanovnici općine Pučišća Proučiti i opisati način izgradnje tih nastambi Istražiti razmještaj prostorija u kući, njihovu funkciju povezati s kulturom življenja Utvrditi i opisati  razlike između nastambi imućnoga i siromašnoga stanovništva Istražiti način života i kulturu življenja u primorskom podneblju Fotografirati, skicirati i izmjeriti dimenzije starih kuća U neposrednoj stvarnosti promatrati i opisivati skupine objekata, zaključivati o izgledu krajolika (grupiranje nastambi oko središnjega objekta, izgled ulica i trgova, izgled naselja) Napraviti bazu podataka sa svim pojedinostima  o starim kućama

MJERLJIVI REZULTATI RADA

Microsoft power point prezentacija Knjižica

 

 

GEOLOŠKA GRAĐA BRAČA I NJEZIN UTJECAJ NA KRUŽENJE TVARI I KVALITETU ŽIVOTA NA OTOKU (Zemljopis, 5.-7. r.)

Projekt je odabran zbog uklapanja u širu temu Živjeti u skladu s prirodom i kulturnom baštinom zavičaja, povezuje se s projektom MLADI I BAŠTINA, a omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanje stečeno na redovnoj nastavi iz Geografije, Prirode, Biologije i Kemije.

U većini nastavnih predmeta često spominjemo važnost očuvanja okoliša i života u skladu s prirodom. Učimo djecu kako bi se trebala odnositi prema prirodi, izrađujemo plakate, gledamo video zapise i slično. No, je li to dovoljno?

CILJ

Odgajati učenike za pozitivan odnos prema okolišu. Osposobljavati ih za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje  i održivi razvoj zavičaja.

      AKTIVNOSTI

Proučavati u literaturi nastanak i geološku građu otoka Brača. Na geološkim kartama istražiti starost stijena i smjer pružanja geoloških slojeva. Na terenu pronaći stijene koje svjedoče o izdizanju otoka. Proučiti vrste stijena i prikupiti reprezentativne uzorke. Na terenu promatrati i fotografirati smjer pružanja geoloških slojeva. U literaturi istražiti smjer pružanja jama, špilja i drugih pukotina i zaključivati o smjeru otjecanja oborinskih voda. U neposrednoj stvarnosti zamjećivati i komentirati posljedice ljudskoga djelovanja na živi svijet, izravnoga i neizravnoga. Zajednički pratiti i komentirati znanstveno-popularne tv-emisije koje obrađuju ljudski utjecaj na tlo, stijene i vode. Izvoditi pokuse, skicirati i opisivati rezultate te argumentima dokazivati štetno djelovanje na živi svijet. Stvarati plakate i pp prezentacije o temi i iznositi ih u javnost.

 

MJERLJIVI REZULTATI RADA

Javno predstavljanje rada PP prezentacije Završni plakata informativni letci Završni rad - skripta

 

 

UTJECAJ KRUTOGA OTPADA I SMEĆA NA KVALITETU VODA I MORA NA BRAČU (Priroda/biologija/kemija6.-8. r)

 

Projekt je odabran zbog uklapanja u širu temu Živjeti u skladu s prirodom i kulturnom baštinom zavičaja, povezuje se s projektom MLADI I BAŠTINA, a omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanje stečeno na redovnoj nastavi iz Geografije, Prirode, Biologije i Kemije.

Važnost očuvanja okoliša i života u skladu s prirodom ističe se u gotovo svim nastavnim ishodima. Pretpostavlja se da će zanimljive i poučne aktivnosti tijekom ostvarivanja ovoga projekta pridonijeti tome da se učenici pravilno odnose prema prirodi, okolišu i živom svijetu.

CILJ

Odgajati učenike za pozitivan odnos prema okolišu, ponajprije vodama. Osposobljavati ih za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje  i održivi razvoj zavičaja.

      AKTIVNOSTI

Odlazak na teren, proučavanje i uzorkovanje voda (gustirne, kamenice) i mora. Izvođenje analize prikupljenih uzoraka u laboratoriju. Izvođenje pokusa koji simuliraju različita zagađenja mora. Proučavati fizikalna i kemijska svojstva vode i mora. Zamjećivati posljedice čovjekova utjecaja na živi svijet. Zamjećivati i komentirati štetne promjene u ekosustavu. Praćenje pokusa, bilježenje događanja, opisivanje i zaključivanje o posljedicama. Posjet ZAVODU ZA JAVNO ZDRAVSTVO i laboratoriju za praćenje kvalitete voda za piće i mora.

MJERLJIVI REZULTATI RADA

Javno predstavljanje rada PP prezentacije Završni plakata Informativni letci Završni rad - skripta

 

 

SUHOZIDNA SKLONIŠTA, KUĆERCI I KUĆICE NA PODRUČJU OPĆINE PUČIŠĆA (Tehnička kultura 5.-7. R)

Uključivanjem u sveškolski projekt Živjeti na Braču u skladu s prirodom i kulturnom baštinom, te međunarodne projekte Mladi i baština i Razvoj školskoga kurikula: obuka učitelja za održivi razvoj, pruža se mogućnost da se u okviru potprojekta iz TK učenici upoznaju s najtipičnijim načinima suhozidne gradnje u zavičaju, da razlikuju suhozidne objekte s obzirom na namjenu, izgled i strukturu.

CILJ

Spoznati važnost  suhozidne gradnje kao arhitektonske osobitosti; razviti zanimanje za kulturno nasljeđe i potrebu da se ovlada umijećem suhozidne izgradnje kao uvjetom da se nastavi tradicija

       AKTIVNOSTI

Promatrati suhozidne objekte u krajoliku, zamjećivati sličnosti i razlike među njima te izdvajati zajednički element Prikupiti podatke o načinu građenja najmanjih i najjednostavnijih suhozidnih građevina (skloništa i kućeraka) Utvrditi i opisati  razlike u načinu  gradnje, materijalu, obliku, mjerama, položaju,…  Locirati na mapi  pronađene i obrađene objekte te navesti lokalni toponim (naziv područja na kojima se nalaze)  Organizirati susret učenika s osobam koje mogu dati podatke o objektima i demonstrirati njihovu gradnju Izraditi skice i tehničke crteže objekata Napraviti maketu jedne od snimljenih, izmjerenih i obrađenih bunja u mjerilu 1:10 Gradnju popratiti fotografijama, pojašnjenjima, skicama u svakoj fazi gradnje

 

      MJERLJIVI REZULTATI RADA

 

Maketa suhozidne građevine Skice, nacrti  i dokumentacija o radu (dnevnik rada) Pp prezentacija Intervjui s graditeljima ili svjedocima gradnje jednostavnih suhozidnih objekata

 

 

CRKVICE NA PODRUČJU OPĆINE PUČIŠĆA - NASLJEĐE I OBIČAJI

(Vjeronauk, 5. i 6. r.)

Uključivanje u sveškolski projekt Živjeti na Braču u skladu s prirodom i kulturnom baštinom te međunarodni projekt Mladi i baština omogućuje da se okviru potprojekta iz Vjeronauka učenici upoznaju s vrijednom kulturnom baštinom (mnogobrojnim crkvicama iz raznih povijesnih razdoblja i obrednim običajima kroz usmenu predaju starijih ili pisane dokaze iz crvenih knjiga, matica i bilježaka) koja svjedoči o društvenom životu u zavičaju kroz stoljeća.

CILJ

Spoznati važnost starokršćanskih i starohrvatskih crkvica kao povijesnih,  kulturnih i arhitektonskih spomenika; razviti zanimanje za kulturno nasljeđe i potrebu da ga se štiti i čuva; upoznati i opisati obredne običaje povezane s pojedinom crkvicom, štovanjem svetaca i svetkovanjem blagdana.

       AKTIVNOSTI

U drugoj godini rada posjetiti, proučiti i popisati  preostale crkvice na području Općine Opisati i dokumentirati fotografijama crkvice s popisa Opisati na tipičnim crkvicama karakteristike pojedinoga stila gradnje Na temelju proporcija pojedinih crkvica donositi zaključke o stanovništvu i društvenom životu (broj vjernika, svetkovanje blagdana …) Proučiti (iz literature) zanimljivosti povezane s pojedinim objektima Proučiti i opisati okoliš oko svake crkvice i temeljem njega donositi zaključke o stilu  i načinu života crkvenih službenika Organizirati susret učenika sa starijim mještanima koji će usmenom predajom približiti negdašnje obredne običaje svetkovanja svetaca kojima je crkva posvećena Proučiti crkvene knjige i pronaći svjedočanstva (zapise) povezane s određenom crkvicom (navesti starinsku molitvu?) Napisati i fotografijama opremiti brošuricu o navedenim kulturnim spomenicima Pripremiti materijal (fotografije, skice i nacrte) za izradu maketa crkvica tipičnih za određeno povijesno razdoblje

MJERLJIVI REZULTATI RADA

Skice, nacrti  i dokumentacija o radu (dnevnik rada) Pp prezentacija Brošurica (kulturni vodič kroz starokršćansko i starohrvatsko kulturno arhitektonsko razdoblje

 

 

 

KAMEN U KIPARSTVU I ARHITEKTURI NA BRAČU (Likovna kultura 5.-7. r.)

Uključivanje u sveškolski projekt Živjeti na Braču u skladu s kulturnom baštinom otvara mogućnost da  učenici u okviru projekta iz Likovne kulture upoznaju tradiciju uporabe kamena u arhitekturi i kiparstvu, da spoznaju važnost kiparstva i arhitekture  kao grana likovne umjetnosti. Stvara se prigoda da upoznaju mogućnosti i ograničenja kamena kao kiparskoga i građevinskog materijala te da istraže lokalnu tradicijsku arhitekturu.

CILJEVI

Razvijanje svijesti o zavičajnoj baštini i kulturnom identitetu. Osposobljavanje učenika za samostalno istraživanje, prikupljanje i sistematiziranje građe.   Razvijanje osjećaja za volumen i prostorne odnose. Poticanje timskog rada.

            

             AKTIVNOSTI

Prikupljanje podataka iz različitih izvora izvora (literatura, internet) Obrada dobivenih podataka Terenski rad:

- posjet Klesarskoj školi          

- posjet kiparskom ateljeu

- proučavanje unutarnje i vanjske arhitekture kaštila Žuvetić

- proučavanje objekata tradicionalne arhitekture na Braču

- posjet Dioklecijanovoj palači

- susreti i razgovori s bračkim kiparima i graditeljima

- fotografiranje i dokumentiranje terenskoga rada                

 

Usustavljivanje podataka i izrada PP prezentacije

MJERLJIVI REZULTATI RADA

skice i fotografije arhitektonskih i kiparskih spomenika intervjui s kiparima i graditeljima PP prezentacija skripta

Osnovna škola Pučišća