2015-12-01 13:01:43

Priča o kamenu Brač - Bourgogne

Nakon dva uspješna Comenius projekta, naša je škola koordinator novoga transnacionalnoga strateškoga partnerstva iz programa Erasmus+. Realizacija projekta započela je s početkom ove školske godine.

Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje koji je zamijenio programe iz generacije 2007-2013, među kojima je bio i Comenius. Transnacionalno strateško partnerstvo, u koje spada i naš projekt, dio je Ključne aktivnosti 2 (Suradnja za inovacije i razmjena dobre prakse) Erasmus+ programa.

Projekt Priča o kamenu, Brač-Bourgogne provodi se u međunarodnom partnerstvu između škola iz različitih podsustava obrazovanja, u Hrvatskoj i Francuskoj. Uz OŠ Pučišća, koordinatora projekta, sudjeluju i Klesarska škola Pučišća, te francuske škole Lycée Les Marcs d'Or i  Collège André Malraux, obje iz Dijona.

Najvažniji projektni ciljevi su:

- unaprijediti profesionalne kompetencije učitelja da bi oni mogli provoditi inovativno i kreativno kroskurikularno poučavanje te istraživačku i projektnu nastavu, te

- povećati učeničku motivaciju za učenje i njihova odgojno-obrazovna postignuća na svim područjima ključnih kompetencija kroz inovativnu obrazovnu praksu.

Metodologija rada na projektu temelji se na uspostavljanju koncepta i demonstraciji cjelokupnoga procesa praktične primjene inovativnoga kroskurikularnog poučavanja:

1. odabir obrazovnih sadržaja primjerenih za inovativno poučavanje (istraživanje primarnih izvora u neposrednoj životnoj okolini učenika iz svih uključenih škola)

2. povezivanje učitelja iz svih škola u interdisciplinarne timove

3. timsko planiranje nastavnoga rada u svakoj školi

4. ostvarivanje inovativnih modela poučavanja u svakoj školi

5. međunarodni susreti učitelja i učenika radi zajedničkoga učenja i razmjene iskustva dobre prakse

6. analiziranje, opisivanje i diseminacija novih znanja, iskustava i rezultata rada.

Intelektualni projektni rezultati  povezani su s ciljevima projekta. S obzirom na to da se tema ostvaruje na dvije razine, tematskoj  i metodičkoj, razvit će se dva priručnika. Jedan je kulturološki (Priča o kamenu Brač – Bourgogne), a drugi metodički (Metodika kroskurikularnoga poučavanja s primjerima najbolje prakse).

Kulturološki priručnik odnosi se na primarne izvore učenja, nastavne sadržaje na kojima su se razvili inovativni modeli poučavanja. Učiteljima će biti putokaz o tome kako povezati školsko učenje sa životom učenika u neposrednom okruženju. Metodički priručnik sadrži teorijski okvir za inovativno poučavanje i zbirku metodičkih modela rada koje učitelji odmah mogu primijeniti u svojoj nastavnoj praksi.

Rezultati su namijenjeni su odgojno-obrazovnim djelatnicima i osobama odgovornim za unaprjeđivanje obrazovanja. Slijedeći  uspostavljenu metodologiju i opisane metodičke modele rada, oni mogu primijeniti paradigmu projektne i istraživačke nastave, u kroskurikularnom poučavanju, bez obzira na nastavni sadržaj koji je predmet poučavanja i proučavanja. 

Ostvareni projektni ciljevi jamče održivost rezultata, jer povećane kompetencije učitelja i učenika postaju njihova trajna svojina. Intelektualni projektni rezultati olakšat će svim obrazovnim institucijama primjenu nove obrazovne paradigme, stoga snažno pridonose dugoročnoj održivosti.


Osnovna škola Pučišća