2024-04-09 08:41:39

Iskustveno učenje – temelj kvalitetne nastave u nižim razredima

Opažanje neposredne stvarnosti, u skladu s pedagoškim postulatima „od bližeg ka daljem, od poznatog ka nepoznatom“, temelj je kvalitetnog učenja, osobito kada je riječ o nižim uzrastima. Rad u razrednoj nastavi pokušava se uskladiti s ovim principima što je češće moguće.

Prvaši naše matične škole usmjereni su na promatranje prirode i okoline i uočavanje promjena koje se događaju tijekom godišnjih doba. Jednostavnim jezikom izražavanja primjerenim dobi učenika predstavljaju rezultate, utjecaj vremena na život biljaka i životinja te život i poslove mještana, predviđaju daljnji tijek promjena…. Rezultate prikupljene usmjerenim opažanjem i neposrednim iskustvom usustavljuju po dogovorenom kriteriju i predstavljaju ilustracijom uz koju stvaraju i oblikuju rečenicu koja je opisuje.

Obradom slova i radom na slogovnici kao važnom nastavnom pomagalu tijekom perioda usvajanja slogovne tehnike čitanja, učenici su promišljali o riječima, pojmovima i jednostavnim rečenicama koje mogu složiti u slogovnici, a koje su rezultat neposrednog opažanja. Doživljaj pojedinih složenih rečenica su upotpunjavali crtežom. 

Sve ove aktivnosti potiču učenike da i u narednom periodu usmjere svoja osjetila na opažanje  neposredne stvarnosti i promjena koje se u njoj događaju smjenom vremena i godišnjih doba i tako steknu cjeloviti iskustveni doživljaj obilježja zavičaja u kojem žive.

             

             

 

Drugaši se uče  snalaziti u vremenu kroz različite nastavne predmete i aktivnosti. "Iz miseca u misec" prate ciklus promjena u prirodi. Zamjećuju utjecaj vremenskih promjena na biljni i životinjski svijet te život i rad ljudi u zavičaju. Obrađuju prikupljene podatke,  povezuju ih sa sadržajima većine nastavnih predmeta, uče se snalaziti u vremenu i služiti se kalendarom, stvaralački se izražavaju različitim sredstvima.

Kod učenika je izražena povećana motivacija za njegovanjem zavičajnog govora. Razvijaju i zapisuju zavičajni leksik, interpretiraju stihove na dijalektu. Ilustrirali su, po mjesecima, pjesmu Dubravke Borić "Dalmatinski kalendor", a stvaraju i svoj "Pučiški kalendor" s ilustracijama i zapisima na zavičajnom idiomu.

Mjeseci koji su pred nama pozivaju nas na nastavak istraživanja i stvaralaštva, a mi ćemo se pozivu rado odazvati.      

            

            

 

Trećaši upoznaju život, rad i djelovanje najznačajnijih povijesnih osoba našeg mjesta. S velikim zanimanjem istraživali su i otkrivali kulturno – povijesne spomenike zavičaja.

Učenici ne samo da upoznaju bogatu kulturno – povijesnu baštinu, već stvaraju pozitivne emocije i vrijednosne stavove o njoj. Sve navedeno stvara odlične preduvjete da će oni u budućnosti održivo gospodariti zavičajnom baštinom.

            


Osnovna škola Pučišća