Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Istambul - rezultati
Svi partneri uključeni u projekt zajednički su proveli istraživanje o kulturi življenja i stanovanja u prošlosti i danas.
Predstavljamo rezultate istraživanja koje su dobili učenici 2. razreda naše škole i njihova učiteljica Željka Martinić. Evo kako izgleda usporedba života u tipičnoj obitelji u Pučišćima nekad i danas:
|
CHILDREN and their peers - PRESENT time |
GRANDPARENTS and their peers – PAST time |
1. Number of family members living in the household |
4 – 5 |
6 - 9 |
2. Number of rooms in a home |
5 -7
|
3 - 4 |
3. Type of rooms |
Living room, kitchen with dining room, one or more bedrooms, one or more bathrooms |
Kitchen, one or more bedrooms; no bathroom – outdoor toilet |
4. Number of bedrooms |
2 – 3 (mainly 3)
|
2 – 3 (mainly 2) |
4.a Number of persons sleeping in one bedroom |
1 – 2 (mainly 2)
|
2 – 4 (mainly 4) |
5. Bathroom (yes, no) |
Yes (100%) |
No (83%)
|
6. Way of maintaining personal hygiene |
Washing hands, brushing teeth, bathing/showering - daily; |
Hands and face washing – daily; bathing in “maštil” (bucket) - weekly |
7. Number of daily meals |
3 or 5 (equally)
|
3 or 2 (equally) |
8. Meals involving all family members |
Lunch and supper (mainly)
|
Supper (all); lunch and supper (50%) |
9. The usual:
|
breakfast: bread spread + drink
lunch: soup + meat / fish; pasta with sauces
supper: cooked vegetables + meat |
breakfast: bread soaked in milk
lunch: soup without meat, beans stews, pasta / maize porridge
supper: cooked vegetables + eggs |
10. Tasks involving all family members |
housekeeping and cleaning; large agricultural activities |
all agricultural activities
|
11. Do children spend time alone at home? (yes, no): |
Yes (often)
|
No (almost never) |
In what occasions? |
parents are busy or have obligations
|
|
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |