Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Obilježavanje dana škole
Ove smo godine dan naše škole, 30. rujna, proslavili nešto drugačije nego inače.
Zbog korone nismo bili u mogućnosti predstaviti javnosti rezultate rada kroz otvorena vrata škole. Ali imamo mi aseva u rukavu. Projektni i istraživački rad naše škole u zadnjih petnaestak godina iznimno je bogat i obiman, a materijalni projektni rezultati zanimljivi i, zapravo, impresivni. Budući da su sadašnje generacije naših učenika slabo upoznate s ovom bliskom poviješću rada škole, kroz radionice smo im predstavili rezultate rada njihovih prethodnika.
U uvodnom smo dijelu analizirali što to znači baština i zašto je važno proučavati ju. Prisjetili smo se nekih većih baštinskih projekata koji su se u školi realizirali posljednjih godina: Iliri na Braču, brački suhozidi, japjenica…
Potom smo prešli na praktični, radionički rad. Najmlađi su se bavili pučiškom čakavicom proučavajući Snjegujicu i sedan patujok i smišljajući alternativne varijante, prisjećali kako su se igrali naši stari, proučavali vinogradarsku tradiciju otoka…
Učenici predmetne nastave naučili su nešto o japjenici; štoviše, u pokusu su dobili vapno iz kamene prašine. Prisjetili su se kakve sve vrste suhozida postoje na našem otoku te se okušali u gradnji. Analizirali su bračku prošlost proučavajući Ilire, davne stanovnike otoka, te analizirajući i crtajući predromaničke crkvice kojima otok obiluje. Okušali su se i u tradicionalnoj brodogradnji, makar kroz crteže…
Bila je ovo odlična prilika da se učitelji prisjete aktivnosti iz nedavne prošlosti, a učenici su uživali otkrivajući ljepote i zanimljivosti baštine koje im zapravo skrivene leže pred kućnim (školskim) pragom. I svi smo se složili: i dalje ćemo proučavati baštinu našega otoka, jer proučavajući ono što je nekada bilo, učimo o sebi kakvi smo danas i stvaramo čvrste temelje za budućnost.
U dokumentu ispod teksta nalazi se prezentacija o nekoliko baštinskih projekata. Pored skraćenog pregleda projekata, u njoj svi zainteresirani mogu pronaći i poveznice za daljnje istraživanje.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |