Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Dan škole – kreativan istraživački dan
Dan škole proveli smo – u školi, ali na nastavi koju smo organizirali da bude kreativnija i zabavnija nego "prosječan" školski dan. Istraživali smo, kako se i priliči za Dan škole i dan Općine, lokalne teme, otkrivajući pučiške zanimljivosti i osobitosti, analizirajući povijest i predviđajući budućnost našeg mjesta.
Prvaši su se bavili zavičajnim idiomom proučavajući lokalnu inačicu popularne Grimmove bajke, koja je za ovu priliku postala "Snjegujica i sedan patujok". Drugaši su raspravljali o legendi o svetome Jeri, potom uživali u priči u stihovima "Priča o svetom Jeri ili kako će Dalmatinac kroz rajske dveri" Andrijane Grgičević. Izrađivali su ilustracije potaknute pričom. Nakon slušanja klapske pjesme "Rojena valo" u izvedbi pučiške klape Volat, raspravili su o značenju izraza "Svieti Jere puno posla". A kod kuće će o tom izrazu porazgovarati sa starijima, nonotima, nonama...
Trećaši su se vodili mišlju Na Dan škole o školi. Proučavali su tradiciju odgoja i obrazovanja u mjestu, a digitalna slikovnica na istu temu na šaljiv je način približila načine podučavanja i okolnosti u kojima su se školovali naši preci. Uspoređivali su školu i školovanje u prošlosti s metodama i uvjetima u kojima mi danas stječemo znanja i vještine. Utvrdili su sličnosti i razlike, prednosti i kvalitete koje je potrebno njegovati kao trajne vrijednosti. Sve to bilo je poticaj na razmišljanja i predviđanja o školi budućnosti, uz zaključak da bi nastojanja ljudi bilo kojeg vremena uvijek trebala biti usmjerena na dobrobit djece i na promicanje onih metoda i ideja poučavanja koje nam nude trajna znanja, vještine i vrijednosti.
Četvrtaši su istraživali o životu sv. Jeronima. Posebno zanimljiva bila je legenda koja nam je otkrila otkud lav pokraj nogu sv. Jeronima (na kipu i zastavi u našoj župnoj crkvi). Legendu su interpretirali, prepričavali, prikazali je u obliku stripa. Sve otkriveno i zanimljivo podijelili su s članovima obitelji.
Petaši su uspoređivali uvjete života na našem otoku u prošlosti i sadašnjosti. Potaknuti gledanjem kratkog dokumentarnog filma "Jesen na Braču" redatelja B. Belana, raspravljali su o životu iz vremena naših starih, a zatim promišljali o promjenama koje nam donosi budućnost. Iznosili su vlastite prijedloge kako život djeci i mladima u našem mjestu učiniti sadržajnijim i ljepšim.
Šestaši su bavili proučavanjem poznatih likova iz pučiške prošlosti i sadašnjosti. Otkrili smo detalje o Franji Hijacintu Eteroviću, Gaetanu Moscatelliju, Čedi Martiniću, Neni Belanu…
Okruženi smo kamenom vapnencem, pa su sedmaši proučavali dobivanje i upotrebu vapna. U pokusima su prikazali dobivanje živog vapna te njegovo gašenje, a potom raspravili načine njegove uporabe. U lokalnoj arhitekturi vidljiva je uporaba vapna u gradnji kuća, kao materijal za bojanje ili dezinfekciju… Prisjetili su se i japjenice i običaja i ljudi vezanih uz ovaj dio naše baštine. Na ovo su se nadovezali sadržaji vjeronauka, pa su učenici istražili bračke srednjovjekovne crkvice građene upravo od vapnenca i obrađivane vapnom.
Osmaši su proučavali razvoj pučiškoga školstva. Istraživali su i uspoređivali, za različita povijesna razdoblja, način ustrojstva škole, broj učenika, nastavne predmete koji su se poučavali i druge posebnosti pojedinih razdoblja, a uspoređivali su i izgled školske dokumentacije. Učenicima je bilo zanimljivo pronaći poznate osobe, najčešće članove svoje obitelji, u matičnim knjigama. Iako je putovanje u prošlost bilo zanimljivo, učenici su se jednoglasno složili da bi izabrali živjeti u razdoblju školstva kakvo je upravo danas. Učenici 8.b razreda bavili su se temom „Pučišća tijekom Prvog svjetskog rata“. Kroz integriranu nastavu Povijesti i Hrvatskog jezika radili su na neknjiževnom tekstu u kojem su izdvajali i analizirali podatke vezane uz odabranu podtemu (ratna, gospodarska, zdravstvena i društvena situacija u tadašnjim Pučišćima.
I naši mali Pražničani proveli su istraživački dan. Saznali su zanimljivosti o školi i školstvu u Pražnicama te koliko se fjera slavi u selu. Postoje dvije fjere u Pražnicama: 23.11. slavi se Sv. Klement a 17.1. Sv. Ante Opat. Otkrili su da štovanje svetog Klementa seže daleko u srednjovjekovlje, jer je taj svetac bio zaštitnik Straževnika, mjesta koje su naseljavali njihovi pretci. Kraj nastavnog dana učenici su obilježili sportskim natjecanjem.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |