preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
dokumenti
malo soli...

Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:

- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
        

 Robert Fulghum

Vijesti

Dan škole – kreativan istraživački dan

Dan škole proveli smo – u školi, ali na nastavi koju smo organizirali da bude kreativnija i zabavnija nego "prosječan" školski dan. Istraživali smo, kako se i priliči za Dan škole i dan Općine, lokalne teme, otkrivajući pučiške zanimljivosti i osobitosti, analizirajući povijest i predviđajući budućnost našeg mjesta. 


Prvaši su se bavili zavičajnim idiomom proučavajući lokalnu inačicu popularne Grimmove bajke, koja je za ovu priliku postala "Snjegujica i sedan patujok". Drugaši su raspravljali o legendi o svetome Jeri, potom uživali u priči u stihovima "Priča o svetom Jeri ili kako će Dalmatinac kroz rajske dveri" Andrijane Grgičević. Izrađivali su ilustracije potaknute pričom. Nakon slušanja klapske pjesme "Rojena valo" u izvedbi pučiške klape Volat, raspravili su o značenju izraza "Svieti Jere puno posla". A kod kuće će o tom izrazu porazgovarati sa starijima, nonotima, nonama...

Trećaši su se vodili mišlju Na Dan škole o školi. Proučavali su tradiciju odgoja i obrazovanja u mjestu, a digitalna slikovnica na istu temu na šaljiv je način približila načine podučavanja i okolnosti u kojima su se školovali naši preci. Uspoređivali su školu i  školovanje u prošlosti s metodama i uvjetima u kojima mi danas stječemo znanja i vještine. Utvrdili su sličnosti i razlike,  prednosti i kvalitete koje je potrebno njegovati kao trajne vrijednosti. Sve to bilo je poticaj na razmišljanja i predviđanja o školi budućnosti, uz zaključak da bi nastojanja ljudi bilo kojeg vremena uvijek trebala biti usmjerena na dobrobit djece i na promicanje onih metoda i ideja poučavanja koje nam nude trajna znanja,  vještine i vrijednosti.

Četvrtaši su istraživali o životu sv. Jeronima. Posebno zanimljiva bila je legenda koja nam je otkrila otkud lav pokraj nogu sv. Jeronima (na kipu i zastavi u našoj župnoj crkvi). Legendu su interpretirali, prepričavali, prikazali je u obliku stripa. Sve otkriveno i zanimljivo podijelili su s članovima obitelji.

Petaši su uspoređivali uvjete života na našem otoku u prošlosti i sadašnjosti. Potaknuti gledanjem kratkog dokumentarnog filma "Jesen na Braču" redatelja B. Belana, raspravljali su o životu iz vremena naših starih, a zatim promišljali o promjenama koje nam donosi budućnost. Iznosili su vlastite prijedloge kako život djeci i mladima u našem mjestu učiniti sadržajnijim i ljepšim.

Šestaši su bavili proučavanjem poznatih likova iz pučiške prošlosti i sadašnjosti. Otkrili smo detalje o Franji Hijacintu Eteroviću, Gaetanu Moscatelliju, Čedi Martiniću, Neni Belanu…

Okruženi smo kamenom vapnencem, pa su sedmaši proučavali dobivanje i upotrebu vapna. U pokusima su prikazali dobivanje živog vapna te njegovo gašenje, a potom raspravili načine njegove uporabe. U lokalnoj arhitekturi vidljiva je uporaba vapna u gradnji kuća, kao materijal za bojanje ili dezinfekciju… Prisjetili su se i japjenice i običaja i ljudi vezanih uz ovaj dio naše baštine. Na ovo su se nadovezali sadržaji vjeronauka, pa su učenici istražili bračke srednjovjekovne crkvice građene upravo od vapnenca i obrađivane vapnom.

Osmaši su proučavali razvoj pučiškoga školstva. Istraživali su i uspoređivali, za različita povijesna razdoblja, način ustrojstva škole, broj učenika, nastavne predmete koji su se poučavali i druge posebnosti pojedinih razdoblja, a uspoređivali su i izgled školske dokumentacije. Učenicima je bilo zanimljivo pronaći poznate osobe, najčešće članove svoje obitelji, u matičnim knjigama. Iako je putovanje u prošlost bilo zanimljivo, učenici su se jednoglasno složili da bi izabrali živjeti u razdoblju školstva kakvo je upravo danas. Učenici 8.b razreda bavili su se temom „Pučišća tijekom Prvog svjetskog rata“. Kroz integriranu nastavu Povijesti i Hrvatskog jezika radili su na neknjiževnom tekstu u kojem su izdvajali i analizirali podatke vezane uz odabranu podtemu (ratna, gospodarska, zdravstvena i društvena situacija u tadašnjim Pučišćima.

I naši mali Pražničani proveli su istraživački dan. Saznali su zanimljivosti o školi i školstvu u Pražnicama te koliko se fjera slavi u selu. Postoje dvije fjere u Pražnicama: 23.11. slavi se Sv. Klement a 17.1. Sv. Ante Opat. Otkrili su da štovanje svetog Klementa seže daleko u srednjovjekovlje, jer je taj svetac bio zaštitnik Straževnika, mjesta koje su naseljavali njihovi pretci. Kraj nastavnog dana učenici su obilježili sportskim natjecanjem.

 

          

          

          



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Daniel Šantić   datum: 12. 10. 2021.

linkovi

     Prijava i upis u srednje škole

 Pomoć u izboru daljnjeg obrazovanja ili izbora zanimanja

    


Oglasna ploča

e-Dnevnik

 

 

 


Upisi u srednje škole

Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Anketa
E-dnevnik je u odnosu na "stari" način:




Tražilica

Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 12. 2012.

Ovaj mjesec: 1420




preskoči na navigaciju