Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Izvannastavne aktivnosti
Izvannastavne aktivnosti učenicima pružaju mogućnost da, u skladu s individualnim interesima i slobodnim odabirom, lakše razvijaju svoje osobne potencijale: kreativne, istraživačke, umjetničke…
Osim toga, one su važna komponenta prevencije rizičnih ponašanja učenika, jer prema brojnim istraživanjima sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima smanjuje prostor za djelovanje rizičnih čimbenika na djecu i mlade u slobodnom vremenu.
Područja INA u našoj školi različita su kako bi se zadovoljili različiti interesi učenika. Predstavit ćemo neke od izvannastavnih aktivnosti, njihovu raznolikost, proces odvijanja i rezultate.
Astronomija je u našoj školi nova INA, uvedena od ove školske godine. Osnovi je cilj među učenicima probuditi interes za prirodnim znanostima i istraživanjem svemira. Rezultati rada su vrlo dobri, već u prvoj godini troje naših učenika bilo je pozvano na županijsko natjecanje iz astronomije. No zabavnije od toga je promatranje, bilježenje, mjerenje i izračunavanje različitih astronomskih pojava, čemu su naši mali astronomi vrlo posvećeni. I prije nekoliko dana odmaknuli su se od noćne rasvjete i pronašli mirno mjesto za promatranje zvjezdanog neba. Pogled na zapadnom dijelu neba kvarilo je svjetlosno zagađenje iznad Splita pa su učenici shvatili koliki utjecaj svjetlost može imati na okoliš. Unatoč tome uživali su u pogledu na najsjajniju Veneru i crveni Mars, te uočili zviježđa koja se mogu vidjeti na proljetnom nebom i ona blizu sjevernog pola koja se mogu vidjeti cijelu godinu: Veliki i Mali medvjed, Kasiopeja, Lav, Blizanci, Kočijaš, Ovan, Orion …
Nova aktivnost u školi je i Japanski jezik i kultura, pokrenuta s ciljem razvijanja interesa i motivacije za učenje japanskog jezika i upoznavanja s kulturom ove daleke zemlje, ali i razvijanja tolerancije i prihvaćanja različitosti uopće.
U skupini su učenici od 3. do 7. razreda, koji su kroz ovu školsku godinu imali mogućnost učiti japansko pismo (hiragana), riječi i jednostavne izraze, te proučavati japansku kulturu. Učenici su saznali puno o religiji, običajima i geografiji Japana. U najzabavnijem dijelu učenici su učili o origamiju te su se okušali u izradi jednostavnih figura od papira. Učili su i o tradicionalnoj japanskoj hrani uz obaveznu degustaciju i upotrebu štapića za jelo.
Od ove školske godine u školi djeluje i šahovska sekcija, u kojoj učenici, pored svladavanja osnovnih vještina potrebnih za igranje šaha i usvajanja šahovskog znanja, poboljšavaju sposobnosti dubokog razmišljanja i održavanja koncentracije, razvijaju matematičke (logičko promišljanje) vještine, te vještine rješavanja problema. U sekciji je šaroliko društvo, dvanaestak učenika od prvog do osmog razreda.
Učenici zainteresirani za nove medije i nove tehnologije sudjeluju u radu multimedijskog društva. U ovoj godini pokrenuli su web stranicu na kojoj kreiraju i objavljuju vlastiti sadržaj, odnosno izvještavaju učenike, učitelje i mještane Pučišća o događajima u školi i mjestu. Zanimljive učeničke sadržaje možete pročitati na poveznici https://multimedijskodrustvopucisca.com.hr/
Novim medijima i tehnologijama bave se i naši digitalni kreativci. Ove godine bavili su se „izgradnjom“ zgrade Osnovne škole Pučišća i okoline, doduše virtualno – u programu Minecraft Education. Prema postojećim tlocrtima škole i služeći se različitim gradivnim elementima izrađivali su umanjeni prikaz učionica i ostalih prostorija škole. Učenici su izradili i dio okolice škole: uvalu, rivu, cestu, kuće i sl.
Učenici koji se brinu o školskom i životnom okolišu uključeni su u rad čak dviju ekoloških skupina. Aktivnosti u tim skupinama uključuju čišćenje plaža, održavanje i uljepšavanje školskog okoliša, reciklažu i ponovnu upotrebu otpada, izradu prirodnih proizvoda…
Učenici zainteresirani za sportske aktivnosti već godinama sudjeluju u radu školskog sportskog društva. Iako sportski uspjesi nisu krajnji cilj ove aktivnosti, napomenut ćemo da mnogi od njih postižu zapažene rezultate na svim razinama, tako da imamo i državnog prvaka u bacanju kugle. Osim atletike, u sportskoj ponudi su nogomet, odbojka, biciklizam, stolni tenis, badminton…
Za učenike sklone umjetničkom izričaju, u školi postoji nekoliko izvannastavnih aktivnosti s tog područja. Likovnjaci također postižu zapažene rezultate na natjecanjima, a pored „uobičajenih“ likovnih tehnika bave se i modeliranjem, radom s vunom itd.
Medijska skupina objedinjuje aktivnosti nekadašnjih dviju skupina, dramske i filmske. Aktivnosti ove skupine usmjerene su na razvijanje učeničke kreativnosti, njegovanje fantazijskog mišljenja, razvijanje sposobnosti scenskog izražavanja i izražavanja pokretom te upoznavanje osnovnih elemenata filmskog izraza. Ovakvim radom, osim što je vrlo dinamičan i zabavan, istovremeno se kod učenika razvija samopouzdanja i sigurnosti u vlastito umijeće.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |