Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Naši učenici na terenskom radu s arheolozima
Prastanovnici našeg otoka, Iliri, na Braču su imali brojne nastambe, naselja, utvrde. O ovoj su temi naši učenici već i prije istraživali, a rezultat tog rada je publikacija „Iliri na otoku Braču“.
Suradnja s arheologom Vedranom Barbarićem obnovila je naš interes za ilirsku problematiku. Ovaj arheolog već duže vremena istražuje lokalitet ilirske gradine pokraj Ložišća. Riječ je o jednom od najvećih i najznačajnijih lokaliteta kad je u pitanju povijest Ilira na ovim prostorima. Gradina je bila na idealnoj lokaciji: na uzvisini s koje se može nadaleko vidjeti svaki pristup, poviše Vičje luke, s pogledom na Splitska vrata i promet morem, a s druge strane omeđena jednim od najdubljih bračkih kanjona. Istražujući ovaj lokalitet arheolozi su rekonstruirali dio povijesti, odnosno kako je izgledao život bračkih prastanovnika. Keramika pronađena na ovom mjestu svjedoči i o vezama Ilira sa starim Grcima, budući da je pronađeno dosta ulomaka za koje se može utvrditi da imaju grčko porijeklo. Jesu li Iliri do njih došli trgovinom ili pak pljačkanjem, to ne možemo sa sigurnošću znati.
Iako se ložiški lokalitet istražuje već duže vremena, na njemu ima još mnogo posla. Stoga smo poveli dio naših učenika na terenski rad. Tamo smo naučili mnogo o povijesti našeg otoka, odnosno o životu davnih žitelja Brača. Prionuli smo i fizičkom radu: trebalo je, naime, jedan isječak lokaliteta urediti kao prezentacijsko nalazište. To je uključivalo čišćenje terena, suhozidnu gradnju kako bi se podzidao nagib, zatrpavanje dijela iskopina… sve to kako bi se prezentirao dio bedema ilirske gradine. Prašilo se i zidalo na sve strane, i premda ima još posla, već sada se mogu vidjeti rezultati našeg rada. A djeca su, uz učenje o povijesti, naučila nešto i o suhozidnoj gradnji, te uživala u praktičnom radu na svježem zraku. Radujemo se nastavku suradnje s arheolozima i otkrivanju novih spoznaja o životu na otoku koji neprekinuto traje već tisućljećima!
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |