Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Nakon dva uspješna Comenius projekta, naša je škola koordinator novoga transnacionalnoga strateškoga partnerstva iz programa Erasmus+. Realizacija projekta započela je s početkom ove školske godine.
Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje koji je zamijenio programe iz generacije 2007-2013, među kojima je bio i Comenius. Transnacionalno strateško partnerstvo, u koje spada i naš projekt, dio je Ključne aktivnosti 2 (Suradnja za inovacije i razmjena dobre prakse) Erasmus+ programa.
Projekt Priča o kamenu, Brač-Bourgogne provodi se u međunarodnom partnerstvu između škola iz različitih podsustava obrazovanja, u Hrvatskoj i Francuskoj. Uz OŠ Pučišća, koordinatora projekta, sudjeluju i Klesarska škola Pučišća, te francuske škole Lycée Les Marcs d'Or i Collège André Malraux, obje iz Dijona.
Najvažniji projektni ciljevi su:
- unaprijediti profesionalne kompetencije učitelja da bi oni mogli provoditi inovativno i kreativno kroskurikularno poučavanje te istraživačku i projektnu nastavu, te
- povećati učeničku motivaciju za učenje i njihova odgojno-obrazovna postignuća na svim područjima ključnih kompetencija kroz inovativnu obrazovnu praksu.
Metodologija rada na projektu temelji se na uspostavljanju koncepta i demonstraciji cjelokupnoga procesa praktične primjene inovativnoga kroskurikularnog poučavanja:
1. odabir obrazovnih sadržaja primjerenih za inovativno poučavanje (istraživanje primarnih izvora u neposrednoj životnoj okolini učenika iz svih uključenih škola)
2. povezivanje učitelja iz svih škola u interdisciplinarne timove
3. timsko planiranje nastavnoga rada u svakoj školi
4. ostvarivanje inovativnih modela poučavanja u svakoj školi
5. međunarodni susreti učitelja i učenika radi zajedničkoga učenja i razmjene iskustva dobre prakse
6. analiziranje, opisivanje i diseminacija novih znanja, iskustava i rezultata rada.
Intelektualni projektni rezultati povezani su s ciljevima projekta. S obzirom na to da se tema ostvaruje na dvije razine, tematskoj i metodičkoj, razvit će se dva priručnika. Jedan je kulturološki (Priča o kamenu Brač – Bourgogne), a drugi metodički (Metodika kroskurikularnoga poučavanja s primjerima najbolje prakse).
Kulturološki priručnik odnosi se na primarne izvore učenja, nastavne sadržaje na kojima su se razvili inovativni modeli poučavanja. Učiteljima će biti putokaz o tome kako povezati školsko učenje sa životom učenika u neposrednom okruženju. Metodički priručnik sadrži teorijski okvir za inovativno poučavanje i zbirku metodičkih modela rada koje učitelji odmah mogu primijeniti u svojoj nastavnoj praksi.
Rezultati su namijenjeni su odgojno-obrazovnim djelatnicima i osobama odgovornim za unaprjeđivanje obrazovanja. Slijedeći uspostavljenu metodologiju i opisane metodičke modele rada, oni mogu primijeniti paradigmu projektne i istraživačke nastave, u kroskurikularnom poučavanju, bez obzira na nastavni sadržaj koji je predmet poučavanja i proučavanja.
Ostvareni projektni ciljevi jamče održivost rezultata, jer povećane kompetencije učitelja i učenika postaju njihova trajna svojina. Intelektualni projektni rezultati olakšat će svim obrazovnim institucijama primjenu nove obrazovne paradigme, stoga snažno pridonose dugoročnoj održivosti.
Naši učitelji u Dijonu u sklopu Erasmus+ projekta
Skupina učitelja iz OŠ Pučišća i Klesarske škole posjetila je Dijon u razdoblju od 8. do 13. veljače 2016. godine, radi obveza iz projekta «BB – priča o kamenu», koji je kreiran i financiran iz EU programa Erasmus+. Osim pučiških kolega u projekt su uključeni učiteljski kolektivi iz srednje strukovne graditeljske škole Lycee Les Marcs d'Or i opće škole College Andre Malraux iz Dijona.
Tijekom navedenoga razdoblja ostvarivale su se aktivnosti cjeloživotnoga učenja i razmjene dobre prakse među sudionicima projekta. Projektna svrha je razviti nove modele multidisciplinarnoga poučavanja i pridonijeti unaprjeđivanju školskih sustava Hrvatske i Francuske.
Inovativni modeli projektnoga učenja razvijat će se na temi kamene baštine koja je zajednička Bourgogni i Braču. Naime, i Bourgogne je kao i Brač pokrajina u kojoj se vapnenački kamen «bere», obrađuje i ugrađuje. Učenici svih četiriju uključenih škola odrastaju u kulturi kamena i to ih može čvrsto povezati. Mnogo više negoli se pretpostavlja bez poznavanja okoline u kojoj će se odvijati partnerstvo. Upravo zato su učitelji s Brača, uz pratnju svojih domaćina, zamjetan dio vremena na ovom putovanju proveli upoznavajući kulturnu i prirodnu baštinu Dijona i okolice. Monumentalni kameni kulturni spomenici u Dijonu (i okolnim gladovima, poglavito Vezelay) svjedoče o bogatstvu i moći Bourgogne tijekom povijesti, čime se Brač ne može pohvaliti. Ali seoske romaničke kapelice, suhozidane kućice i suhozidom ozidani vinogradi svjedoče o tome da su mali ljudi živjeli sličnim životom kao i ovdje na Braču.
Bilo kako bilo, prvi nas je susret s kolegama uvjerio da ćemo se radom na ovom projektu dobro upoznati te da ćemo pronaći mnogo sličnosti između Bourgogne i Brača.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |