preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
dokumenti
malo soli...

Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:

- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
        

 Robert Fulghum

Priča o kamenu, Brač - Bourgogne

Nakon dva uspješna Comenius projekta, naša je škola koordinator novoga transnacionalnoga strateškoga partnerstva iz programa Erasmus+. Realizacija projekta započela je s početkom ove školske godine.

Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje koji je zamijenio programe iz generacije 2007-2013, među kojima je bio i Comenius. Transnacionalno strateško partnerstvo, u koje spada i naš projekt, dio je Ključne aktivnosti 2 (Suradnja za inovacije i razmjena dobre prakse) Erasmus+ programa.

Projekt Priča o kamenu, Brač-Bourgogne provodi se u međunarodnom partnerstvu između škola iz različitih podsustava obrazovanja, u Hrvatskoj i Francuskoj. Uz OŠ Pučišća, koordinatora projekta, sudjeluju i Klesarska škola Pučišća, te francuske škole Lycée Les Marcs d'Or i  Collège André Malraux, obje iz Dijona.

Najvažniji projektni ciljevi su:

- unaprijediti profesionalne kompetencije učitelja da bi oni mogli provoditi inovativno i kreativno kroskurikularno poučavanje te istraživačku i projektnu nastavu, te

- povećati učeničku motivaciju za učenje i njihova odgojno-obrazovna postignuća na svim područjima ključnih kompetencija kroz inovativnu obrazovnu praksu.

Metodologija rada na projektu temelji se na uspostavljanju koncepta i demonstraciji cjelokupnoga procesa praktične primjene inovativnoga kroskurikularnog poučavanja:

1. odabir obrazovnih sadržaja primjerenih za inovativno poučavanje (istraživanje primarnih izvora u neposrednoj životnoj okolini učenika iz svih uključenih škola)

2. povezivanje učitelja iz svih škola u interdisciplinarne timove

3. timsko planiranje nastavnoga rada u svakoj školi

4. ostvarivanje inovativnih modela poučavanja u svakoj školi

5. međunarodni susreti učitelja i učenika radi zajedničkoga učenja i razmjene iskustva dobre prakse

6. analiziranje, opisivanje i diseminacija novih znanja, iskustava i rezultata rada.

 

Intelektualni projektni rezultati  povezani su s ciljevima projekta. S obzirom na to da se tema ostvaruje na dvije razine, tematskoj  i metodičkoj, razvit će se dva priručnika. Jedan je kulturološki (Priča o kamenu Brač – Bourgogne), a drugi metodički (Metodika kroskurikularnoga poučavanja s primjerima najbolje prakse).

Kulturološki priručnik odnosi se na primarne izvore učenja, nastavne sadržaje na kojima su se razvili inovativni modeli poučavanja. Učiteljima će biti putokaz o tome kako povezati školsko učenje sa životom učenika u neposrednom okruženju. Metodički priručnik sadrži teorijski okvir za inovativno poučavanje i zbirku metodičkih modela rada koje učitelji odmah mogu primijeniti u svojoj nastavnoj praksi.

Rezultati su namijenjeni su odgojno-obrazovnim djelatnicima i osobama odgovornim za unaprjeđivanje obrazovanja. Slijedeći  uspostavljenu metodologiju i opisane metodičke modele rada, oni mogu primijeniti paradigmu projektne i istraživačke nastave, u kroskurikularnom poučavanju, bez obzira na nastavni sadržaj koji je predmet poučavanja i proučavanja. 

Ostvareni projektni ciljevi jamče održivost rezultata, jer povećane kompetencije učitelja i učenika postaju njihova trajna svojina. Intelektualni projektni rezultati olakšat će svim obrazovnim institucijama primjenu nove obrazovne paradigme, stoga snažno pridonose dugoročnoj održivosti.

Vijesti

Posjet Dijonu u sklopu Erasmus+ projekta

U sklopu projekta Brač – Bourgogne: priča o kamenu iz programa Erasmus+, učitelji i učenici OŠ Pučišća, zajedno s učiteljima i učenicima Klesarske škole, posjetili su u razdoblju od 9. do 14. listopada Dijon i okolicu, ostvarujući tako projektne aktivnosti C5, C6 i C7. Domaćini su nam bili škole Lycee Les Marcs d’Or i Collège André Malraux, projektni partneri iz Dijona.


Dijon, 10. 10.

Sastali smo se na doručku u kantini Lycee Les Marcs d’Or. Tamo su nas dočekali ravnatelj škole, učitelji i voditeljica projekta, a nakon što su nam se pridružili i predstavnici Collège André Malraux, započeo je službeni dio programa : dobrodošlica, razmjena pozdrava, upoznavanje s planom rada i organizacijom posjeta okolnim znamenitostima.  

Dobili smo kulturnog i stručnog vodiča, profesora povijesti umjetnosti Didiera Bontempsa koji nas je proveo kroz jezgru Dijona i protumačio tragove povijesti u kamenu.

Najstariji dio gradske jezgre Dijona razvijao se od razdoblja Gallo-romaine (5. stoljeće) do razdoblja zadnjega vojvode (Duc de Bourgogne) Charles le Téméraire. Grad je premrežen poučnim stazama sa spomenicima iz 11.-13. st. Stara gradska jezgra Dijona ima i svoje predvorje (vanjski sloj grada) kojim dominiraju gradske fasade u stilu Les nouveaux arts i  Art Decco.

    

    

 

U gradu su vidljive i  tradicionalne burgonjske kuće čije su fasade podržane gredama (la colombage) i ožbukane blatom. Krovovi su pokriveni oslikanom i dvostruko pečenom keramikom s motivima romboidnih prepleta.

Središnji gradski trg zove Place de la liberté. Srednjovjekovna, romanička i gotička arhitektura trga izmijenjena je dograđivanjem tako da postane zamjetna simetrija, ujednačenost, urednost. Svi se ti slojevi povijesti mogu pratiti na gradskim fasadama i trgovima.

    

    

 

Popodne smo proveli u učionicama i radionici Lycee Les Marcs d’Or.  Jean Yves, učitelj praktične nastave u Lyce-u, pokazao nam je kako je rozetu i pleter kao zajednički motiv Brača i Bourgogne proveo kroz multidisciplinarni projekt s učenicima pripremnoga (trećeg) razreda koji su se u prethodnom tijeku školovanja pokazali neuspješnima. S njima je krenuo u okolinu: promatrati, istraživati, obrađivati informacije i praktično  izrađivati pleter po načelima projektne nastave. Neuspješni učenici ubrzo su bili iznimno motivirani za rad i postigli su odlične rezultate. Projektna  multudisciplinarna nastava ostvarila je očekivanja!

    

 

Dvorac Guedelon, 11.10.

U organizaciji ekipe iz Collège André Malraux, a pod vodstvom profesora povijesti Hugues Marie Cassarda, krenuli smo ranom zorom na put dugačak 260 km, u posjet dvorcu Guédelon.

To je lokalitet na kojemu se ostvaruje projekt samoodržive (turističke) gradnje srednjovjekovnoga dvorca utvrde. Naime, Bourgogne je poznata po takvim dvorcima koji svojom konstrukcijom, monumentalnošću i atraktivnošću privlače mnogobrojne turiste.

Rođena je ideja da se izgradi jedan posve novi dvorac po uzoru na tipične dvorce iz romaničkoga razdoblja (11.- 13. st). Svrha takve konstrukcije je obnoviti stara zanatska znanja koja su posve nestala u svakodnevnom životu. Dvorac se gradi pred očima turista, koji za posjetu plaćaju skupe ulaznice. Za tu cijenu posjetitelji mogu nazočiti radionicama koje vode : kavaduri – berači kamena, klesari, graditelji, šumari koji obaraju drveće, drvoobrađivači ugrubo, maranguni, dizači tereta na kat vjeveričjim kolom i tiramolom, ciglari i keramičari, bojadisari, užari – konopari,  konjušari – gonjači tereta na karima, vapnari, šibljari koji pletu košare, mlinari  koji upravljaju mlinom na vodu, zemljoradnici koji obrađuju vrtove, kovači koji izrađuju alate za sva ostala zanimanja i zanate …

    

    

 

Nakon fascinantnog Guedelona, posjetili smo i  susjedni dvorac Ratailly slične konstrukcije.

Najzanimljiviija građevina u dvorcu Ratailly je golubarnik s više od četiristotine golubljih gnijezda. Do gnijezda se penjalo neobičnom konstrukcijom skala koje su kružile uzduž okruglih zidova uz pomoć dviju osovina, jedne uspravne i jedne kose.  Golubarnici su bili simboli moći pa su ih jakobinci u francuskoj revoluciji mahom porušili. Zato je ovaj golubarnik u dvorcu Ratailly, u kojemu su i skale preživjele, poseban.

    

 

Dijon, 12.10.

Radno prijepodne učitelji su proveli u Collège André Malraux, gdje su s partnerima raspravljeni  i dogovoreni koncepti i sadržaji intelektualnih rezultata projekta. Kulturološki priručnik bit će usmjeren na istraživanje i oslikavanje povijesnih tragova srednjega vijeka u kamenu, na Braču i u Bourgogni. Izložit će se komparativna analiza bračkih ranoromaničkih crkvica i konteksta njihova nastajanja s dvorcima i opatijama Bourgogne u njihovom povijesnom kontekstu.

U metodičkom priručniku svaki će partner sudjelovati s opisima realiziranih pedagoških sekvenci  u kojima se jasno odražavaju pedagoški ciljevi našega projekta: kroskurikularno i inovativno proučavanje. Primjer jedne takve sekvence prikazali smo partnerima.

Nakon zajedničkoga sastanka, hrvatski su se učitelji razdvojili  u tri ekipe i nazočili nastavi u koležu.

Dok su učitelji odrađivali opisane aktivnosti (C5), svi su hrvatski učenici bili u Lycee Les Marcs d’Or i s učiteljima stručne prakse  i primijenjene umjetnosti klesali površinu ornamenta koji je na pločicu ugraviran strojno. Oduševljeno su radili i zaslužili pohvale nadređenih (vidi se da im je klesanje u genima, rekoše nam domaćini).

    

    

 

Poslijepodne smo proveli razgledavajući vinograde u okolici Dijona (le vignoble de la Cote d’Or), odnosno “zlatne vinorodne padine”  koje imaju oznaku svjetske baštine.

    

    

 

Brancion, 13.10.

Zajedno s domaćinima, ekipom učitelja i učenika iz Collège André Malraux, posjetili smo impresivno srednjovjekovno selo Village Mortailly de Brancion.  Selo okružuje red obrambenih zidina. Na malom seoskom trgu je natkrivena tržnica. Tu su u povijesti ljudi razmjenjivali ili prodavali svoje proizvode. Središnji dio tržnice bio je posvećen vaganju kao javnoj djelatnosti. Obišli smo potom i dvorac u sklopu sela, Château de Brancion.

    

    

 

Na povratku u Dijon zaustavili smo se nakratko u gradić Tournus (svjetska kulturna baština) s čuvenom katedralom koja je izgrađena u doba reformacije. Naše fotografe po zadatku teško je bilo istjerati iz ove impozantne građevine.  

    

 

Posljednu večer proveli smo u čuvenom restaurantu La dame d’ Aquitaine, smještenom u podrumu romaničke građevine iz 13. Stoljeća. Na zajedničkoj gala večera svih projektnih partnera upoznavali smo i gastronomsku baštinu domaćina i – uživali.  

 

Dijon / odlazak, 14.10.

Zadnje jutro proveli smo u Collège André Malraux na projektnom sastanku svih partnera.

Obavili smo završne dogovore, razmijenili dojmove i dobili potvrde o sudioništvu na prpojektnim aktivnostima C5, C6 i C7.  Rastajemo se bogatiji za divno iskustvo, ali i željni nastavka rada na projektu.

 

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Daniel Šantić   datum: 20. 10. 2016.

linkovi

     Prijava i upis u srednje škole

 Pomoć u izboru daljnjeg obrazovanja ili izbora zanimanja

    


Oglasna ploča

e-Dnevnik

 

 

 


Upisi u srednje škole

Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Anketa
E-dnevnik je u odnosu na "stari" način:




Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 12. 2012.

Ovaj mjesec: 1139




preskoči na navigaciju