preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
dokumenti
malo soli...

Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:

- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
        

 Robert Fulghum

Izvannastavni projekti 2011/12

.

 

Izvannastavni projekti ostvaruju se u posebnoj tjednoj satnici, vode ih za to zaduženi mentori, a ostvaruju se s heterogenim skupinama učenika predmetne nastave.

 

 

Većina nastavnih i svi izvannastavni projekti, koji se ostvaruju u posebnoj satnici, proizlaze iz sveškolskoga projekta ŽIVJET NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM. Projekt je usuglašen sa srednjoročnim planom razvoja školskoga kurikuluma utemeljenoga na odgoju mladih za održivi razvoj zavičaja i primjeren odnos prema baštini.


IZVANNASTAVNI PROJEKTI 2011/12

 

GRAĐENJE,  STANOVANJE I KULTURA ŽIVLJENJA (Povijest, 5.-7.r)

Projekt je odabran zbog uklapanja u širu temu Živjeti u skladu s prirodom i kulturnom baštinom zavičaja, povezuje se s projektom MLADI I BAŠTINA, a omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanje stečeno na redovnoj nastavi iz Povijesti, Likovne kulture te Tehničke kulture .

CILJ

  • Upoznati zavičajnu graditeljsku baštinu te kulturu stanovanja i s njom povezanu kulturu življena u zavičaju tijekom povijesti:
  • Saznati u kakvim su kućama živjeli stanovnici našeg zavičaja u prošlosti
  • Saznati na koji način su gradili svoje kuće, kakav je bio raspored prostorija i koja im je bila namjena
  • Utvrditi kako izgledu krajolika pridonosi tradicionalna arhitektura pojedinih objekata
  • Osvijestiti kod učenika i drugih mještana spoznaju o vrijednosti starih stambenih objekata te nužnost njihova očuvanja
  • Probuditi svijest o potrebi očuvanja svih objekata tradicionalne arhitekture.

AKTIVNOSTI

  • U neposrednoj stvarnosti pronaći i proučiti nastambe u kojima su tijekom povijesti živjeli stanovnici općine Pučišća
  • Proučiti i opisati način izgradnje tih nastambi
  • Istražiti razmještaj prostorija u kući, njihovu funkciju povezati s kulturom življenja
  • Utvrditi i opisati  razlike između nastambi imućnoga i siromašnoga stanovništva
  • Istražiti način života i kulturu življenja u primorskom podneblju
  • Fotografirati, skicirati i izmjeriti dimenzije starih kuća
  • U neposrednoj stvarnosti promatrati i opisivati skupine objekata, zaključivati o izgledu krajolika (grupiranje nastambi oko središnjega objekta, izgled ulica i trgova, izgled naselja)
  • Napraviti bazu podataka sa svim pojedinostima  o starim kućama

MJERLJIVI REZULTATI RADA

  • Microsoft power point prezentacija
  • Knjižica

 

 

GEOLOŠKA GRAĐA BRAČA I NJEZIN UTJECAJ NA KRUŽENJE TVARI I KVALITETU ŽIVOTA NA OTOKU (Zemljopis, 5.-7. r.)

Projekt je odabran zbog uklapanja u širu temu Živjeti u skladu s prirodom i kulturnom baštinom zavičaja, povezuje se s projektom MLADI I BAŠTINA, a omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanje stečeno na redovnoj nastavi iz Geografije, Prirode, Biologije i Kemije.

U većini nastavnih predmeta često spominjemo važnost očuvanja okoliša i života u skladu s prirodom. Učimo djecu kako bi se trebala odnositi prema prirodi, izrađujemo plakate, gledamo video zapise i slično. No, je li to dovoljno?

CILJ

Odgajati učenike za pozitivan odnos prema okolišu. Osposobljavati ih za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje  i održivi razvoj zavičaja.

      AKTIVNOSTI

  • Proučavati u literaturi nastanak i geološku građu otoka Brača.
  • Na geološkim kartama istražiti starost stijena i smjer pružanja geoloških slojeva.
  • Na terenu pronaći stijene koje svjedoče o izdizanju otoka.
  • Proučiti vrste stijena i prikupiti reprezentativne uzorke.
  • Na terenu promatrati i fotografirati smjer pružanja geoloških slojeva.
  • U literaturi istražiti smjer pružanja jama, špilja i drugih pukotina i zaključivati o smjeru otjecanja oborinskih voda.
  • U neposrednoj stvarnosti zamjećivati i komentirati posljedice ljudskoga djelovanja na živi svijet, izravnoga i neizravnoga.
  • Zajednički pratiti i komentirati znanstveno-popularne tv-emisije koje obrađuju ljudski utjecaj na tlo, stijene i vode.
  • Izvoditi pokuse, skicirati i opisivati rezultate te argumentima dokazivati štetno djelovanje na živi svijet.
  • Stvarati plakate i pp prezentacije o temi i iznositi ih u javnost.

 

MJERLJIVI REZULTATI RADA

  • Javno predstavljanje rada
  • PP prezentacije
  • Završni plakata
  • informativni letci
  • Završni rad - skripta

 

 

UTJECAJ KRUTOGA OTPADA I SMEĆA NA KVALITETU VODA I MORA NA BRAČU (Priroda/biologija/kemija6.-8. r)

 

Projekt je odabran zbog uklapanja u širu temu Živjeti u skladu s prirodom i kulturnom baštinom zavičaja, povezuje se s projektom MLADI I BAŠTINA, a omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanje stečeno na redovnoj nastavi iz Geografije, Prirode, Biologije i Kemije.

Važnost očuvanja okoliša i života u skladu s prirodom ističe se u gotovo svim nastavnim ishodima. Pretpostavlja se da će zanimljive i poučne aktivnosti tijekom ostvarivanja ovoga projekta pridonijeti tome da se učenici pravilno odnose prema prirodi, okolišu i živom svijetu.

CILJ

Odgajati učenike za pozitivan odnos prema okolišu, ponajprije vodama. Osposobljavati ih za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje  i održivi razvoj zavičaja.

      AKTIVNOSTI

  • Odlazak na teren, proučavanje i uzorkovanje voda (gustirne, kamenice) i mora.
  • Izvođenje analize prikupljenih uzoraka u laboratoriju.
  • Izvođenje pokusa koji simuliraju različita zagađenja mora.
  • Proučavati fizikalna i kemijska svojstva vode i mora.
  • Zamjećivati posljedice čovjekova utjecaja na živi svijet.
  • Zamjećivati i komentirati štetne promjene u ekosustavu.
  • Praćenje pokusa, bilježenje događanja, opisivanje i zaključivanje o posljedicama.
  • Posjet ZAVODU ZA JAVNO ZDRAVSTVO i laboratoriju za praćenje kvalitete voda za piće i mora.

MJERLJIVI REZULTATI RADA

  • Javno predstavljanje rada
  • PP prezentacije
  • Završni plakata
  • Informativni letci
  • Završni rad - skripta

 

 

SUHOZIDNA SKLONIŠTA, KUĆERCI I KUĆICE NA PODRUČJU OPĆINE PUČIŠĆA (Tehnička kultura 5.-7. R)

Uključivanjem u sveškolski projekt Živjeti na Braču u skladu s prirodom i kulturnom baštinom, te međunarodne projekte Mladi i baština i Razvoj školskoga kurikula: obuka učitelja za održivi razvoj, pruža se mogućnost da se u okviru potprojekta iz TK učenici upoznaju s najtipičnijim načinima suhozidne gradnje u zavičaju, da razlikuju suhozidne objekte s obzirom na namjenu, izgled i strukturu.

CILJ

Spoznati važnost  suhozidne gradnje kao arhitektonske osobitosti; razviti zanimanje za kulturno nasljeđe i potrebu da se ovlada umijećem suhozidne izgradnje kao uvjetom da se nastavi tradicija

       AKTIVNOSTI

  • Promatrati suhozidne objekte u krajoliku, zamjećivati sličnosti i razlike među njima te izdvajati zajednički element
  • Prikupiti podatke o načinu građenja najmanjih i najjednostavnijih suhozidnih građevina (skloništa i kućeraka)
  • Utvrditi i opisati  razlike u načinu  gradnje, materijalu, obliku, mjerama, položaju,…
  •  Locirati na mapi  pronađene i obrađene objekte te navesti lokalni toponim (naziv područja na kojima se nalaze)
  •  Organizirati susret učenika s osobam koje mogu dati podatke o objektima i demonstrirati njihovu gradnju
  • Izraditi skice i tehničke crteže objekata
  • Napraviti maketu jedne od snimljenih, izmjerenih i obrađenih bunja u mjerilu 1:10
  • Gradnju popratiti fotografijama, pojašnjenjima, skicama u svakoj fazi gradnje

 

      MJERLJIVI REZULTATI RADA

 

  • Maketa suhozidne građevine
  • Skice, nacrti  i dokumentacija o radu (dnevnik rada)
  • Pp prezentacija
  • Intervjui s graditeljima ili svjedocima gradnje jednostavnih suhozidnih objekata

 

 

CRKVICE NA PODRUČJU OPĆINE PUČIŠĆA - NASLJEĐE I OBIČAJI

(Vjeronauk, 5. i 6. r.)

Uključivanje u sveškolski projekt Živjeti na Braču u skladu s prirodom i kulturnom baštinom te međunarodni projekt Mladi i baština omogućuje da se okviru potprojekta iz Vjeronauka učenici upoznaju s vrijednom kulturnom baštinom (mnogobrojnim crkvicama iz raznih povijesnih razdoblja i obrednim običajima kroz usmenu predaju starijih ili pisane dokaze iz crvenih knjiga, matica i bilježaka) koja svjedoči o društvenom životu u zavičaju kroz stoljeća.

CILJ

  • Spoznati važnost starokršćanskih i starohrvatskih crkvica kao povijesnih,  kulturnih i arhitektonskih spomenika;
  • razviti zanimanje za kulturno nasljeđe i potrebu da ga se štiti i čuva;
  • upoznati i opisati obredne običaje povezane s pojedinom crkvicom, štovanjem svetaca i svetkovanjem blagdana.

       AKTIVNOSTI

  • U drugoj godini rada posjetiti, proučiti i popisati  preostale crkvice na području Općine
  • Opisati i dokumentirati fotografijama crkvice s popisa
  • Opisati na tipičnim crkvicama karakteristike pojedinoga stila gradnje
  • Na temelju proporcija pojedinih crkvica donositi zaključke o stanovništvu i društvenom životu (broj vjernika, svetkovanje blagdana …)
  • Proučiti (iz literature) zanimljivosti povezane s pojedinim objektima
  • Proučiti i opisati okoliš oko svake crkvice i temeljem njega donositi zaključke o stilu  i načinu života crkvenih službenika
  • Organizirati susret učenika sa starijim mještanima koji će usmenom predajom približiti negdašnje obredne običaje svetkovanja svetaca kojima je crkva posvećena
  • Proučiti crkvene knjige i pronaći svjedočanstva (zapise) povezane s određenom crkvicom (navesti starinsku molitvu?)
  • Napisati i fotografijama opremiti brošuricu o navedenim kulturnim spomenicima
  • Pripremiti materijal (fotografije, skice i nacrte) za izradu maketa crkvica tipičnih za određeno povijesno razdoblje

MJERLJIVI REZULTATI RADA

  • Skice, nacrti  i dokumentacija o radu (dnevnik rada)
  • Pp prezentacija
  • Brošurica (kulturni vodič kroz starokršćansko i starohrvatsko kulturno arhitektonsko razdoblje

 

 

 

KAMEN U KIPARSTVU I ARHITEKTURI NA BRAČU (Likovna kultura 5.-7. r.)

Uključivanje u sveškolski projekt Živjeti na Braču u skladu s kulturnom baštinom otvara mogućnost da  učenici u okviru projekta iz Likovne kulture upoznaju tradiciju uporabe kamena u arhitekturi i kiparstvu, da spoznaju važnost kiparstva i arhitekture  kao grana likovne umjetnosti. Stvara se prigoda da upoznaju mogućnosti i ograničenja kamena kao kiparskoga i građevinskog materijala te da istraže lokalnu tradicijsku arhitekturu.

CILJEVI

  • Razvijanje svijesti o zavičajnoj baštini i kulturnom identitetu.
  • Osposobljavanje učenika za samostalno istraživanje, prikupljanje i sistematiziranje građe.  
  • Razvijanje osjećaja za volumen i prostorne odnose.
  • Poticanje timskog rada.

            

             AKTIVNOSTI

  • Prikupljanje podataka iz različitih izvora izvora (literatura, internet)
  • Obrada dobivenih podataka
  • Terenski rad:

- posjet Klesarskoj školi          

- posjet kiparskom ateljeu

- proučavanje unutarnje i vanjske arhitekture kaštila Žuvetić

- proučavanje objekata tradicionalne arhitekture na Braču

- posjet Dioklecijanovoj palači

- susreti i razgovori s bračkim kiparima i graditeljima

- fotografiranje i dokumentiranje terenskoga rada                

 

  • Usustavljivanje podataka i izrada PP prezentacije

MJERLJIVI REZULTATI RADA

  • skice i fotografije arhitektonskih i kiparskih spomenika
  • intervjui s kiparima i graditeljima
  • PP prezentacija
  • skripta


Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Daniel Šantić   datum: 19. 12. 2011.

linkovi

     Prijava i upis u srednje škole

 Pomoć u izboru daljnjeg obrazovanja ili izbora zanimanja

    


Oglasna ploča

e-Dnevnik

 

 

 


Upisi u srednje škole

Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Anketa
E-dnevnik je u odnosu na "stari" način:




Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 12. 12. 2012.

Ovaj mjesec: 1188




preskoči na navigaciju