Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Ekskurzija osmaša u našoj se školi već nekoliko godina provodi radno, radno. Učenici tijekom cijeloga puta prikupljaju podatke potrebne za ostvarenje nekoliko multidisciplinarnih nastavnih projekata.
Projektni zadatci osmišljeni su tako da svaki učenik može sudjelovati u skladu sa svojim mogućnostima i interesima. Poštivajući postavke teorije o višestrukim inteligencijama u nekim zadatcima pronaći će se oni koji se primarno vole izražavati riječima, u drugima oni što vole brojeve, u trećima oni što vole praktično stvaralaštvo, logiku itd.
Važno je napomenuti da se učenici samostalno opredjeljuju za projektne zadatke. Križaljka s opisom projektnih zadataka izvjesi se na oglasnoj ploči. Ispod svakoga projekta onoliko je praznih mjesta za učenički potpis koliko smatramo da skupina treba imati članova. Svaki učenik mora sudjelovati, a član je samo jedne skupine. Projektne skupine po potrebi međusobno sudjeluju i razmjenjuju podatke.
Mentor svakoga projekta jedan je učitelj, iako su projekti multidisciplinarni pa se mogu ostvariti samo uz suradnju više učitelja.
Čim se projektna skupina učenika popuni, biraju voditelja i započinju s radom. Učenički voditelj najuže surađuje s učiteljem voditeljem.
Projektni se zadatci osmišljavaju na razrednom vijeću osmih razreda nekoliko tjedana prije odlaska na ekskurziju. Radne skupine učenika prije puta posve su upućene u svoje zadatke tako da se mogu pripremiti za rad. Višegodišnje iskustvo svjedoči kako se razvijao učenički pristup ovim projektima. Prve su godine kad smo započeli s pripremama neki učenici burno reagirali. Nakon realizacije projekata u kojima su stvarno uživali, odnos se stubokom promijenio. Već su sljedeće godine, a tako i svih godina poslije, učenici vrlo jasno iskazivali svoj odnos prema radnoj ekskurziji.
Odmah nakon oglašavanja projektnih zadataka sva mjesta za potpis učenika budu popunjena (što znači da razgrabe zadatke).
Kako se zadatci ostvaruju?
Tijekom puta učenici prikupljaju podatke prema skici projekta. Na kraju svakoga radnog dana, prije večere, osigura im se vrijeme za sređivanje bilježaka. Povratkom kući nastavljaju raditi na projektu, surađuju s drugim skupinama i sa svim učiteljima. Unaprijed se utvrdi datum za predstavljanje projekata (PP prezentacije, putopisi, suveniri, dnevnici s puta i sl.).
Svečanom predstavljanju obično nazoče svi roditelji osmaša, zainteresirani učenici nižih razreda i svekoliko učiteljsko vijeće. U arhivu učeničkih radova (ispod) možete vidjeti primjere prezentacija su učenici pripremili.
U nedjelju 19. prosinca 2010. učenici osmoga razreda prikazali su svojim roditeljima, učiteljima i ostalim zainteresiranim posjetiteljima rezultate višemjesečnoga rada na nastavnom projektu UPOZNAJMO HRVATSKU.
Svi su pučiški osmaši već nekoliko godina uzastopce uključeni u nastavne projekte navedene tematike.
Prvu prigodu za istraživanje i prikupljanje podataka koriste tijekom ekskurzije ili višednevne terenske nastave. Upravo zbog toga ekskurzija se pomno planira i realizira.
Ove su godine u drugoj polovici rujna pučiški osmaši posjetili Slavoniju i Hrvatsko zagorje. To im je omogućilo da se bave sljedećim projektnim temama: "Kamen u pretpovijesnoj arhitekturi Vučedola i Brača", "Hrvatska narječja: razumijemo li se dovoljno", "Podneblje i zimnica", "Kuhinja, tradicija i kultura".
Fotografije učeničkih radova možete vidjeti u foto-galeriji.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Studeni 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |