Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Drugi ciklus integriranog poučavanja na temu klimatskih promjena
Nakon što je u listopadu 2018. realiziran prvi integrirani tjedan, i u drugom smo polugodištu nastavili s ovim inovativnim, zanimljivim i učinkovitim oblikom poučavanja.
Integrirano poučavanje češće se provodi u razrednoj nastavi jer je organizacija i koordinacija procesa u tom slučaju lakša. Želeći unaprijediti nastavni proces na svim razinama, u našoj smo školi odlučili provesti integrirano poučavanje i u predmetnoj nastavi. Drugi ciklus integrirane nastave realiziran je u veljači 2019. na temu klimatskih promjena.
Temelj integrirane nastave je proučavanje određene teme s različitih gledišta, tako da su učenici u mogućnosti uvidjeti povezanost različitih predmeta. Specifičnost ovog načina poučavanja je u tome što stvara veze među informacijama različitih znanstvenih disciplina. U nastavi to znači učenje o istom problemu kroz različite nastavne predmete. Tako osmišljeno poučavanje je interdisciplinarno, kao što su interdisciplinarni život i životne situacije s kojima smo suočeni. Učenicima se omogućava stjecanje cjelovitih znanja i njihovo bolje razumijevanje.
Empirijsku potvrdu tezi o prednostima integrirane nastave dobili smo analizom prvog integriranog tjedna provedenog u listopadu 2018. U istraživanju koje je provela pedagoginja – pripravnica utvrđeno je kako su učitelji i učenici imali izrazito pozitivan stav prema provedenoj nastavi. Rezultati su pokazali kako integracija sadržaja omogućava učenicima kvalitetnije razumijevanje i pruža im više prilika za utvrđivanje postojećih znanja te nadogradnju novih. Integrirana nastava olakšala je učiteljima približavanje sadržaja učenicima kroz istraživački rad i praktične zadatke te postizanje kvalitetnijih ishoda. Različite metode i oblici rada u nastavi razvili su kod učenika veću motivaciju za učenjem. Zadatci koji se smisleno provlače kroz više nastavnih predmeta omogućili su učenicima cjelovito znanje i uvid u mogućnost praktične primjene naučenog.
Tema kojom smo se bavili u drugom ciklusu integriranog poučavanja – klimatske promjene – usklađena je s aktualnim društvenim trenutkom i s međunarodnim projektom u kojem škola sudjeluje. Kroz proučavanje ove teme ostvareni su ishodi predviđeni nastavnim planom i programom svih predmeta, a učenici su osvijestili i potrebu da budu aktivni sudionici u stvaranja drugačijeg, prijateljskog i održivog odnosa prema prirodi koja nas okružuje.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |