Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
Projekt «Brač-Bourgogne: Priča o kamenu» realiziran je u partnerstvu četiriju školskih institucija, dviju iz Hrvatske i dviju iz Francuske. Osnovna škola Pučišća (Brač) bila je nositelj, a Collège A. Malraux (Dijon), Lycée Les Marcs d’Or (Dijon), Klesarska škola (Pučišća) – partneri na projektu.
Radeći na projektu slijedili smo postavljene ciljeve:
Sudionici projekta povezali su se oko zajedničke projektne teme: kamen u kulturi i arhitekturi srednjovjekovnoga Brača i Burgundije.
Odabrana tema uključena je u školski kurikul svake partnerske institucije, a u različitim razrednim odjelima kroskurikularno je obrađivana.
Obrađujući temu, učitelji, sudionici projekta, povezali su se u suradničke timove te zajedničkim radom i međusobnom razmjenom iskustva provjeravali različite mogućnosti cjelovitoga poučavanja.
Učitelji razredne nastave u svom su nastavnom radu sami nastojali «obrisati» granice među nastavnim disciplinama, tako da su učenici prestali razmišljati o nastavnim predmetima. Razmišljali su o temi koja se poučava, o načinima rješavanja problema, te o načinima oblikovanja rezultata i njihova predstavljanja.
Rezultati realizirani tijekom provedbe projekta, koji su posljedica multidisciplinarnoga pristupa i za koje su bila potrebna znanja (alati) svih nastavnih područja – materijalizirani su i javno predstavljani za vrijeme projekta i nakon njegova završetka.
Učitelji predmetne nastave (pojedinih nastavnih disciplina), koji su sudjelovali u ovom projektu, povezali su se u multidisciplinarne timove i zajednički problem (temu) obrađivali iz različitih aspekata. I u tom su se slučaju brisale granice između različitih predmeta jer su učenici svladavali znanja iz različitih disciplina vođeni željom da riješe zajednički problem.
U svakoj je partnerskoj instituciji odabran po jedan razredni odjel koji će obrađivati temu: «Upoznavanje ranoga srednjovjekovlja u zavičaju kroz postojeće kamene spomenike».
S obzirom na to da partnerske institucije pripadaju različitim razinama obrazovanja (dvije institucije obuhvaćaju učenike od 11 do 14 godina – niža srednja škola, a dvije učenike od 15 do 18 godina – srednja stručna škola), svaki je učiteljski kolektiv odabrao razredni odjel po svojoj želji. To je stvaran dokaz da metodologija daje rezultate na svim razinama obrazovanja.
Učiteljski timovi u svakoj su se školi redovito sastajali, planirali nastavni rad, raspravljali o tome koja su znanja i vještine potrebne učenicima u pojedinim etapama rada na projektnoj temi te je svaki u okviru svoje discipline nudio učenicima alate nužne u istraživačkom radu i i procesu obrade informacija. Stvaralački zanos i motivacija sudionika snažno su pridonijeli izvrsnim projektnim rezultatima.
U nastavku možete vidjeti rezultate rada kolektiva OŠ Pučišća, na hrvatskom jeziku. Isti rezultati prevedeni na engleski i francuski jezik, kao i rezultati rada ostalih projektnih partnera, nalaze se na web-stranici projekta. Kulturološki priručnik "Priča o kamenu" plod je rada svih uključenih institucija i objavljen je i u papirnatom izdanju, također trojezično.
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |