Sve što trebam znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ovdje naučio:
- Sve podijeli s drugima!
- Igraj pošteno!
- Ne tuci ljude!
- Svaku stvar vrati gdje si je našao!
- Počisti za sobom!
- Ne uzimaj što nije tvoje!
- Kad nekoga povrijediš, ispričaj se!
- Peri ruke prije jela!
- Pusti vodu u zahodu!
- Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi!
- Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
- Svakog poslijepodneva odspavaj!
- Kad iziđeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svoga druga!
- Ne zaboravi da čudo postoji!
Robert Fulghum
.
Školski se kurikul najdjelotvornije ostvaruje kroz nastavne i izvannastavne školske projekte.
Nastavni projekti uključeni su u redovitu školsku satnicu, ne zahtijevaju posebnih organizacijskih napora (osim multidisciplinarnoga povezivanja ili integracije nastavnih sadržaja iz više nastavnih predmeta).
NASTAVNI PROJEKTI u šk. god. 2011/12
UPOZNAJMO DOMOVINU
Višednevna ekskurzija učenika osmoga razreda ostvarit će u studenome. Plan učeničkih aktivnosti detaljno se razrađuje na Učiteljskom vijeću. Osmišljeni su projektni zadatci jer će učenici iskoristiti ekskurziju za prikupljanje podataka potrebnih za ostvarenje nastavnih projekta učenika osmoga razreda po naslovom «Upoznajmo domovinu».
Projekt je razrađen u skladu s postavkama teorije o višestrukim inteligencijama. Potprojekti s različitim ulazima su:
(više o projektu "Ekskurzija")
U okviru sveškolskoga multidisciplinarnoga projekta ŽIVJETI NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM, kojega ćemo ostvarivati ove godine s učenicima od 1. do 8. razreda, u okviru redovite satnice, realizirat će se ovi nastavni potprojekti:
ŽIVOT U OBITELJI NEKAD I DANAS (1.razred)
CILJ:
Upoznati kulturu življenja u zavičaju nekad i danas
Upoznati način života u obitelji, dnevne aktivnosti i podjelu uloga među članovima obitelji
Saznati u kakvim su kućama živjeli stanovnici našeg zavičaja u prošlosti
AKTIVNOSTI:
U neposrednoj stvarnosti pronaći nastambe u kojima su u prošlosti živjeli Pučišćani
Dokumentirati fotografijama
U razgovoru s mještanima (intervju) otkriti način života starih Pučišćana, čime su se bavili i kakva je bila podjela uloga među članovima obitelji
Prikupiti dokumentaciju
MJERLJIVI REZULTATI:
Javno predstavljanje rada
KULTURA STANOVANJA NEKAD I DANAS (2. razred)
CILJ:
Upoznati zavičajnu graditeljsku baštinu te kulturu stanovanja i s njom povezanu kulturu življenja u zavičaju nekad i danas
saznati u kakvim su kućama živjeli stanovnici našeg mjesta u prošlosti
saznati na koji način su gradili svoje kuće, kakav je bio raspored prostorija i koja im je bila namjena
osvijestiti kod učenika i drugih mještana spoznaju o vrijednosti starih stambenih objekata te nužnost njihova očuvanja.
AKTIVNOSTI:
U neposrednoj stvarnosti pronaći i proučiti kuće u kojima su u prošlosti živjeli Pučišćani,
opisati i dokumentirati fotografijama
opisati način izgradnje kuća
istražiti razmještaj prostorija u kući, njihovu funkciju
razgovarati s mještanima (intervju)
prikupiti materijale i izraditi maketu stare kuće.
MJERLJIVI REZULTATI:
Javno predstavljanje rada
GRAĐENJE, STANOVANJE I KULTURA ŽIVLJENJA
SLIKE IZGUBLJENOG VREMENA (PRVI PUČIŠKI KAŠTIL)
3. razred
CILJ
Spoznati važnost objekata tradicionalne arhitekture kao povijesnih spomenika.
Razviti zanimanje za kulturno nasljeđe i potrebu da ga se štiti i čuva.
AKTIVNOSTI
Posjetiti i proučiti objekt tradicionalne arhitekture – Kaštil Ciprijana Žuvetića
Opisati ga i dokumentirati fotografijama
Opisati karakteristike stila gradnje
Istražiti razmještaj prostorija i njihovu funkciju
Proučiti zanimljivosti povezane s objektom
Intervjuirati vlasnika kaštila
Pripremiti materijal za izradu makete kaštila
MJERLJIVI REZULTATI RADA
Javno predstavljanje rada
ALATI I ZANATI (4. razred)
CILJ
spoznati važnost i djelokrug rada nekadašnjih obrtnitka i zanatljija te namjenu i naziv tradicionalnih alata
upoznati zavičajni leksik povezan s različitim zanatima, ponajprije kamenarskim, osvijestiti važnost očuvanja zavičajnoga leksika
AKTIVNOSTI
posjetiti ljude koji se bave određenim zanimanjima te se upoznati s alatima
posjetiti klesarsku školu
posjetiti obrtničku klesarsku radionicu
intervjuirati
dokumentirati fofografijama, opisati izgled alata i njihovu namjenu
razvijati zavičajni leksik
izraditi slikovni rječnik
MJERLJIVI REZULTATI RADA
Javno predstavljanje rada
JEMATVA
(kombinirani odjel 2. i 4. razreda PŠ Pražnica)
IZBOR TEME
Uključivanje u školski projekt ŽIVJETI NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM omogućuje učenicima da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanja stečena na redovnoj nastavi iz prirode i društva, matematike, likovne kulture i hrvatskog jezika.
CILJ
Kroz projektne djelatnosti upoznati tradicionalni način života u zavičaju kroz način uzgoja, prikupljanja, prerade i skladištenja grožđa te navike i obrede u obiteljima povezane s temom.
Osposobljavati učenike za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje i održivi razvoj zavičaja.
AKTIVNOSTI
posjeti vinograd i obitelj koja se bavi uzgojem vinove loze i prerade grožđa na tradicionalni način
istražiti teren (izgled, reljefna obilježja podneblja) na kojemu uspijeva vinova loza
prikupiti podatke o načinu uzgoja i prerade grožđa
pratiti proces berbe grožđa i proizvodnje po etapama
zapisati nazive predmeta, poslova i aktivnosti povezane s temom
intervjuirati težake
upoznati način skladištenja i pakiranja proizvoda od grožđa
prikupiti i opisati iskustva stanovništva u poslovima jematve nekad i sad
upoznati tradicionalne alate, posude i običaje u jematvi
zapisati tradicionalni jelovnik za dane rada u polju
popisati jela i slastice povezane s tradicijom jematve (marmelada od grožđa, varenik)
prikupiti recepte za jela
povezati temu sa sadržajima svih nastavnih predmeta u 2. i 4. razredu (dubina i širina obrade ovisi o dobi učenika.
MJERLJIVI REZULTATI RADA
Javno predstavljanje rada
Skice, nacrti i dokumentacija o radu
ZANIMANJA LJUDI U ZAVIČAJU NEKAD I DANAS
(utjecaj djelatnosti na okoliš)
(kombinirani odjel od 1- do 4. razreda PŠ Gornji Humac)
IZBOR TEME
Uključivanje u školski projekt ŽIVJETI NA BRAČU U SKLADU S PRIRODOM I KULTURNOM BAŠTINOM omogućuje učenicima da nastave rad na višegodišnjem nastavnom projektu LJUDI U ZAVIČAJU NEKAD I DANAS, da se interdisciplinarno obrazuju i prodube znanja stečena na redovnoj nastavi iz prirode i društva, matematike, likovne kulture i hrvatskog jezika.
CILJ
Kroz projektne djelatnosti upoznati tradicionalni način života u zavičaju kroz upoznavanje ljudi različitih zanimanja i djelokruga njihova rada. Upoznati način obavljanja različitih zanimanja nekada i danas, potrebne strojeve i alate te utjecaj obavljanja zanimanja na okoliš.
Osposobljavati učenike za prihvaćanje odgovornosti o vlastitoj budućnosti, za dobro gospodarenje i održivi razvoj zavičaja.
AKTIVNOSTI
posjeti ljude u mjestu koji se bave različitim zanimanjima u njihovu prirodnom okruženju
promatrati način obavljanja djelatnosti
proučavati i raspravljati o alatima, strojevima, djelovanju ljudi, njihovu ponašanju pri obavljanju posla i predviđati posljedice na okoliš
intervjuirati stare stanovnike o istom tipu djelovanja u prošlosti i njihovu motrištu na današnje vrijeme
proučavati i donositi zaključke o djelotvornosti tradicionalnoga i suvremenoga načina obavljanja djelatnosti
povezati temu sa sadržajima svih nastavnih predmeta od 1. do 4. razreda (dubina i širina obrade ovisi o dobi učenika
MJERLJIVI REZULTATI RADA
Javno predstavljanje rada
Skice, nacrti i dokumentacija o radu
Linkovi i dokumenti koji će vam pomoći u pronalaženju informacija bitnih za upis u srednje škole:
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |